Nepal - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Nepal - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Nepal

Door: Bonne en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

25 Januari 2009 | Bangladesh, Dhaka

Omdat 26 januari Bonne 3 maanden in Nepal is (ik iets korter) en je dan even het land uitmoet voor een stempel in je paspoort voor een verlenging van 3 maanden, moesten ij even op vakantie (wat erg!) en wij hebben voor de sneeuw gekozen en het is maar 1 uur vliegen (ong.Amsterdam-Londen).
Dinsdagavond krgen we te horen dat we de volgende dag 13.15 uur moesten vliegen, alles was geregeld, brengen en halen vluchthaven, hotel en onbijt en donderdag een taxirondrit langs tempels.
Dus koffer gepakt en wegwezen.
Het was in Nepal prachtig weer alleen een beetje mistig, dat is jammer omdat je dan niet alle bergen kunt zien, want wij zaten in het hoogste hotel van Kathmandu in de hoogste kamer, dus een prachtig uitzicht.
Het Nepalese eten was erg wennen, vreselijk scherp en onappteitelijke kleurtjes, we waren de enigste blanken in het hotel.
De volgende dag tempels gezien, prachtige, kleurijke bouwwerken en ontzettend veel biddende (lees jeuzelende) mensen.
Op een gegeven moment werden we aangesproken door een man die vroeg om entree fee, want "there is inside a party, an cremation" daar zijn wij dus niet geweest, ten eerste betaal je geen entree voor een crematie en ik kan me andere feestjes voorstellen.
Later op de middag zijn we naar een enorm winkelcentrum geweest met veel "merk" kleding.
Op het dak zat een restaurant met een schitterend uitzicht.
's Avonds speelde er een bandje (al 2 jaar iedere dag!) in het hotel.
We hadden veel aanspraak omdat we blank waren en iedereen wilde weten waar we vandaan kwamen.
De volgende dag zijn we met een taxi naar Nagorkot geweest, een toeristisch bergdorpje vanwaar we de bergtoppen prachtig konden zien en er was toevallig een tv opname van een bekende(voor ons onbekende) zangeres.
We zaten op ongeveer 2 kilometer hoogte, dus een ijle lucht.
's Middags nog even naar de winkelstraat in Kahtmandu en daar zagen we een leuk restaurantje.
Bleek dat de bediening en de koks allemaal doofstom waren(hebben wij weer) en probeer dan in Nepal maar eens mayonaise te bemachtigen, maar het is met handen en voetenwerk gelukt. Het is een restaurantketen die heet de "Backery" en die hebben mensen met een handycap aan het werk, dus een heel goed streven.
Zaterdag zijn we om 2 uur weer op het vliegtuig gestapt, waar we eerst werden gefouilleerd, ik door een vrouw, die had het razenddruk, want er was nog 1 vrouw aan boord, de rest was mannen!.
Die moeten vaak weer werken in Dubai of India.
Dit was ons Nepal avontuur,tot mails.

• 25 Januari 2009 - 15:08

Tietje:

hallo,zo te lezen en te zien hebben jullie een mooie korte vakatie gehad,leuk man geniet er maar van ,zo tezien was daar ook veel armoe .tot mails maar weer we genieten van jullie mailtjes doeiiiii

• 25 Januari 2009 - 15:11

Sita:

Prachtig om jullie belevingen te lezen en te zien. Wat een grote verschillen zijn daar toch! En nu weer aan het werk....zucht! Soms kan het leven toch zo tegen vallen!! hahaha!! We mailen weer!!

• 25 Januari 2009 - 17:29

Annie:

Hallo B en H
    Wat vervelend dat je het halen van een stempeltje moet combineren met een korte vakantie ik kan me wel leukere dingen bedenken(maar niet heus).Erg Leuk dat je je verhalen met foto s combineert heb je meteen de echte voorstelling.Ik hoor en lees toch heel veel leuke verhalen maar hebben jullie niet een klein beetje heimwee naar Nederland?(waarschijnlijk niet wat weer betreft).
    Zijn alweer benieuwd naar het volgende verhaal.
    Groeten ût Snits
    Henk en Annie

• 08 Februari 2009 - 17:30

Douwe:

Hoi Bonne en Hillegonda.
    Dacht dat Bonne er heen ging om te werken.
    Maar als ik dit zo zie hangt het van leuke uitjes aanelkaar.
    Even een uitje naar dit en dat.
    Even theedrinken bij die.
    Dan weer een nieuwjaarsreceptie met bitterballe!!!!!.
    Het kan niet op.
    Even op vakantie naar Nepal.
    Nu weer een reisje met een boot.
    Hou daar nou eens mee op wordt hier stinkend jaloers van.
    Zo dat was het dan weer even kon het even niet meer aanzien.
    Geniet er van Anneke en Douwe.