Amsterdams bezoek - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Amsterdams bezoek - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Amsterdams bezoek

Door: Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

14 December 2012 | Oman, Masqat

Eerst even een grappig voorval, Bonne was met zijn baas op stap in de nieuwe Hummer 3 (1 van zijn vele auto’s) en vond het wel erg warm in de auto, maar voelde dat de airco wel werkte. Bleek dat de stoelverwarming! aan stond terwijl het buiten 30 graden was. Maar ja, het zit nu eenmaal in de auto en dan moet je het ook gebruiken, dan de airco maar lager.
Ook een leuke anekdote is dat er in de parkeergarages natuurlijk regelmatig een alarm afgaat en nu zijn er een bepaald soort vogels die dit geluid geweldig kunnen imiteren en dat zorgt natuurlijk voor veel (onnodige) onrust onder de parkeerwachters.
Op het parkeerterrein van een grote supermarkt hebben ze (natuurlijk) de grootste (alles moet groot en in het Guinness book of records) opblaasbare voetbal geplaatst met een diameter van 10 meter en weegt 750 kilogram. Maar je snapt het natuurlijk al, met deze temperaturen een zacht plastic geval plaatsen is vragen om ellende, na 2 dagen lek!
Suzanne uit Amsterdam hebben we zondagavond van het vliegveld gehaald en ze geniet (tot nu toe) erg van Muscat. Natuurlijk zijn we naar de grote moskee geweest, die is hier tegenover en maakt altijd een imposante indruk. Het was deze keer druk met bordjes met busnummers omdat er; bij wijze van uitzondering; 2 cruiseschepen in de haven lagen.
Donderdag zijn we vertrokken naar Barka een “mozaïek” dorpje aan de noordkust, het wordt zo genoemd omdat er op de huizen, heel veel kleurige mozaïek steentjes zijn verwerkt. Hier staat een fort, dat men gebruikte om zich te verdedigen tegen de Portugezen. Wij waren al veel van dit soort forten voorbij gereden, maar er nog nooit in geweest. Mijn voorstelling ervan was met een stenen trap omhoog klauteren, dan genieten van het uitzicht en weer naar beneden afdalen. Maar het was een verrassing dat er een gids was die ons heel veel heeft uitgelegd en erg mooi kon vertellen. Wij waren de enige bezoekers, dus hij had alle tijd. Natuurlijk had hij enge verhalen over gevangenneming in kerkers zonder licht, maar dat was eeuwen geleden. Het weer is op dit moment heerlijk, om en nabij de 30 graden.
Tot mails vanuit Muscat.

• 14 December 2012 - 15:50

Trea:

hier 1 graad brrrrrr koud

• 14 December 2012 - 17:30

Henk Dijk:

Hebben jullie vakantie of werken jullie ook nog.
    Mooi verhaal van die Humber.
    Groetjes Henk

• 16 December 2012 - 21:57

Henry Drent:

ik wou jullie van deze kant prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar en een goed 2013
    Henry Drent + Famillie

• 24 December 2012 - 14:13

Haydée:

Zo weer vertel je dit en dan heeft men het gevoel zelf dar te zijn, en ook mooi foto's, hartelijke groeten voor jou en Bonne, Haydée

• 28 December 2012 - 22:28

Joke Van Roosmalen:

Hi lieve Suzanne,
    Reisverslagen en foto's gezien. Je bent ah genieten, zie ik aan je uitstraling!! Het lijkt me allemaal heeel indrukwekkend, mooie bergen, zee, stad, panden, leuke mannen. Maak je nog een foto van je hotel en je kamer? Ik wens je heel fijne tijd en tot snel erna!, liefs Joke. Henk reageerde al eerder, gezien? genietse met volle teugen Suzanne! xx j