Bootreisje - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Bootreisje - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Bootreisje

Door: Bonne en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

07 Februari 2009 | Bangladesh, Dhaka

Vrijdag hebben met een boot op de Ganges gevaren. Mijn neef en zijn gezin (jongetje van 6 en meisje van 4) die hier ook wonen maar voor een geheel ander project hier zijn, doen mee aan “boatsharing”. Dan betaal je per jaar een bedrag en dan kun je na een afspraak te allen tijde gebruik maken van “jouw” boot, met schipper. Een collega van hem met ook 2 kinderen (2 jongentjes 3 en 1) waren ook mee.
Het was een uurtje rijden hiervandaan een mooie rit langs oude nauwe winkelstraatjes.
Over het weer hoef je je hier nooit zorgen te maken, dus je kan het ver van tevoren plannen, iets wat in Nederland ondenkbaar is. De boot lag al klaar in een heel pittoresk dorpje en de bevolking liep uit, om ons uit te zwaaien. We zaten met zijn allen op het dak dat geheel bekleed was met schuimrubber en fel gekleurde kussens. En je weet hoe het gaat met Nederlanders, de koelboxen mee en we konden wel een week wegblijven, zoveel versnaperingen en drinken mee.
Het uitzicht was schitterend, allemaal kleine dorpjes en rijstvelden. Allerlei soorten vogels die je in Nederland niet ziet. De bemanning zat met de paraplu op tegen de zon, maar wij zaten onder een overkapping. Als je zoals ons in de stad woont, komt er een serene stilte over je heen en er was geen zuchtje wind te bekennen.
Het was een hele gezellige dag en 18.00 uur waren we weer aan wal, want het is hier binnen het half uur donker en dan kunnen ze niet meer varen.
De kinderen sliepen op de terugweg al in de auto, want je wordt heerlijk “rozig”na zo’n dag op het water.
Tot mails, groetjes Bonne en Hilly

• 07 Februari 2009 - 12:15

Sita:

Ooooohhhhhh!!!!! Heerlijk!!

• 07 Februari 2009 - 13:05

Willy :

Hallo, wat lijkt me dat geweldig toe, zo'n bootreisje. Is weer eens wat anders dan de Brekken of het Sneekermeer!! En ook heerlijk dat je geen rekening hoeft te houden met het weer! Goh, jullie beleven zo heel wat elke keer. Ik geniet enorm van de leuke foto's én verhalen, dus ik zou zeggen: Ga zo door en hou ons op de hoogte van alles!!
    Groetjes van Jappie en Willy uit Sneek!!

• 08 Februari 2009 - 10:14

Marion:

Hallo Hilly, Wat een ontzettend leuke weblog hebben jullie. Ik vond het echt heel erg leuk om alle verhalen te lezen en de foto's te bekijken. De boottocht was inderdaad erg leuk!
    Groeten van Marion uit Dhaka

• 08 Februari 2009 - 10:59

Ria:

Om jaloers op te worden! Ik kan me voorstellen dat het een zeer relaxte reis is geweest. erg leuk om te lezen en te bekijken. Groetjes,
    Ria

• 09 Februari 2009 - 19:37

Jolanda:

Wauw das wat anders dan met bootje naar termunten voor een visje. Trouwens ook erg mooi. En we waren er vorige week nog even en de slibtongetjes gleden weer heerlijk naar binnen. Lief dat je Mark zijn verjaardag niet bent vergeten. Thanks voor je foontje. Leuk om even weer je stem te horen. Groetjes uit het pitoreske Neiwol.

Liefs Herman, Jootje en Mark.

• 10 Februari 2009 - 17:17

Freek:

Af en toe even kijken naar de mooie foto's en het prachtige weer, beter als hier met al die sneeuw.
    Goetjes Freek en Alie

• 11 Februari 2009 - 13:26

Haydee:

weer mooie foto's en belevenissen en zoals elke keer heel leuk door jou verteld hilly veel plezier verder