Aankomst in Bangladesh - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Aankomst in Bangladesh - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Aankomst in Bangladesh

Door: Bonne en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

15 December 2008 | Bangladesh, Dhaka

Eindelijk is er verbinding, het aanleggen van internet is hier een heerlijke rustige aangelegenheid, omdat we uit het hotel vertrokken en in ons appartement kwamen lag alle contact met Nederland even stil.
9 december ben ik vertrokken vanuit Dusseldorf en toen ik om 23.15 uur aankwam was het lopen geblazen want er werd 3 keer gecontroleerd op bagage en jas aan en jas uit.
Toen ik vroeg om een plaats aan het gangpad en deze niet meer vrij was kreeg ik een stoel in de eerste klas,heerlijk een stoel die achterover kon met voetenbankje en persoonlijke bediening met superdeluxe ontbijt.
Als je aankomt valt direct de 24 graden over je heen een heerlijke temperatuur hier.
Wat direct opvalt is heel veel van alles (mensen, riskja's en auto's).
Het hotel was prima, heerlijk eten en zeer vriendelijke bediening.
Op de foto's valt op hoe internet en electrisch aangelegd wordt, ze gooien alle draden om een boom en ook de flats zitten stampvol airco's, zo ook ons appartement.
Gister is onze klamboo geplaatst, 4 houten stokken om het bed en keurig afgewerkt, alleen het duurt een hele middag en de timmerman vraagt 1,5 euro. De riskja's is hier het belangrijkste vervoermiddel ze zijn echt overal, ik heb al een vaste waarvan ik het telefoonnummer heb en die komt gelijk, hij fietst overal heen voor 40 eurocent en het is sneller en koeler dan in de auto.
Als je in de auto zit moet je de raampjes dichthouden, want het kan zo gebeuren dat iemand die in een overvolle bus zit( die veel optrekt en stopt) uit het raampje kotst.
Vandaag bij de bank geweest,waar een rij van ongeveer 500 meter mannen! stond en waar ik gelijk mee moest komen als westerling (je schaamt je dood) en dan wordt er verteld dat het geld in de hele stad Dhaka op is, en dat we het overmorgen maar weer eens moeten proberen(dat kan alleen hier).
Maar we zijn lid van de Dutchclub dus daar kunnen we altijd eten.
Ik heb een hele gezellige schoonmaakboy van 34 jaar en hij doet (bijna) alle klusjes in huis, dweilen, strijken, lampen vervangen, boodschappen en hij wil ook koken, maar dat doe ik eerst liever zelf. Wie weet verandert dat nog.
Bonne heeft als het soms tegenzit 4 uur nodig om op zijn werk te komen, dan staat alles vast, voornamelijk riskja"s.
Qua eten is hier practisch alles te koop allen soms van een ander merk en andere smaak en fruit in volle getale.
Wordt vervolgd uit een warm en gezellig Dhaka.

• 15 December 2008 - 17:44

Klara:

Lieve B en H
    Fijn iets van je te horen.wat een onderneming!Bedankt voor de foto's.Leuk,weten we even wat meer.Vandaag gewerkt,morgen kerstdiner bij Hessel van het werk.Gr.Klara

• 15 December 2008 - 21:54

Annie:

Jeetje wat een onderneming jongens,en uh bij ons is het geld ook wel eens op hi hi.Waar ik erg jaloers op ben is de schoonmaakboy,vraag me dan vervolgens wel af wat jij dan nog moet doen,behalve koken,en als Bonne er dan op weg naar huis ook nog eens 4 uur overdoet,is het eten ook nog verpieterd.Blijf jullie verhalen volgen en voor eind december fijne feestdagen en goed begin voor 2009(beschouw dit maar als kerstkaart0
    Groetjes uit Sneek
    Henk en Annie

• 16 December 2008 - 09:37

Maaike:

ha buuv, wat ben je weer een geluksvogel he: een prachtig plekje in het vliegtuig, heerlijk weertje, een lekkere huishoudboy en je ook nog eens lekker voor bijna niks overal heen laten fietsen. Beter kan niet, lijkt me. Zijn er bij jullie in de Dutchclub trouwens al kerstbomen te bekennen? Hier in het dorp hangt het al weer vol met lichtjes, erg gezellig, alleen de sneeuw ontbreekt nog! Die ligt vooral in Zuid-Europa. Tot mails, Maaike

• 16 December 2008 - 15:53

Inge:

Hoi

Fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent!
    Het is hier de hele dag al mistig en koud,dus ben wel een beetje jaloers hoor op dat weertje bij jullie haha.

Hele fijne feestdagen vanuit Nieuwolda.

Groetjes Engel,Inge,Anouk en Rick