Plantendag - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Plantendag - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Plantendag

Door: Bonne en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

18 December 2008 | Bangladesh, Dhaka

Vandaag een foto geplaatst van mijn houseboy, wat een boom van een kerel
met zijn 45 kilo! Vandaag had ik hem even weggestuurd voor een grote plant, want dat maakt het een beetje van jezelf. Hij had het koud (23 graden) dus mijn fleesetrui even aan, die zat hem bijna op de knieen
en de mouwen 3x omgerold geen gezicht maar hij vond het prachtig.
Ik vroeg hem of er ook een rode pot omheen kon en hoeveel geld hij mee moest. Hij zei 10 euro, komt hij terug met 5 joekels(ong. 2 meter hoog) van planten.@ ficussen, 2 varens en een grote boeiende, die ik nog nooit had gezien. Staat die kleine in de lift met 2 planten want meer konden er niet in en vraagt of ik ze even mee aan wilde pakken, heb ik mijn handen vol rode verf, want ze hadden de aardewerken potten vlug even rood geverfd, dat kan hier allemaal. Hij had ook nog even 2 treetjes Heineken en 2 flessen rode wijn meegenomen(dat kun je in de winkels niet krijgen) maar daar had hij wel weer een adresje voor.
Kijk zo'n hulp in de huishouding daar heb je wat aan.
Vandaag ook een nieuwe eethoek gekregen van de huisbaas. zwart met een matte glasplaat en 6 heerlijke stoelen.
De oude zit hoek gebruiken we voor de computer, maar die was van manou en de stoelen zaten als een kruiwagen,dat komt omdat de mensen hier veel kleiner zijn dat is voor ons geen zitgenot.
Bij de Dutchclub was een grote kerstmarkt, met veel geborduurde schilderijtjes en tafelkleden, uren handwerk maar je moet er wel van houden.
De bar en het restaurant zijn schitterend(letterlijk met knipperende lichtjes) versierd, dus de kerststemming zit er hier ook al in. Morgen ga ik even naar een winkeltje met kerstartikelen er moer hier natuurlijk ook iets komen te hangen.
Vanmiddag nog even bij Sabine (mijn nichtje) op de koffie geweest want die zijn vanavond om 21.15 uur opgestegen richting Nederland, met 4 bijna lege koffers dus die heb ik even dropjes besteld.
Bonne was al om 19.00 uur thuis en hier begint nu het weekend (islamitisch) dus een beetje vrijdagavondgevoel.
Tot mails groetjes Bonne en Hilly


  • 19 December 2008 - 23:11

    Ria Rotgers:

    Ha die Bonne en Hilly,

    Wat heerlijk om die verhalen te lezen. Ik begin me al een voorstelling te maken.
    Geniet lekker van het vrije weekend en alvast fijne kerstdagen gewenst!
    Liefs,
    Ria

  • 21 December 2008 - 18:30

    Immie:

    he he, klein foutje maar heb het nu voor elkaar.
    hele fijne feestdagen, en denk erom he, je gedragen !!!!

  • 22 December 2008 - 22:17

    Heiko, Anneke, Marco:

    Hallo Bonne en Hilly,

    Wat leuk om jullie verhalen te lezen!
    Vooral bij de foto's kunnen we ons een voorstelling maken.
    Het is wel een unieke ervaring. De temperatuur
    is sowieso al een groot verschil met hier.
    Heel veel succes met alles,
    groetjes,
    Heiko, Anneke & Marco

  • 23 December 2008 - 18:08

    Anita:

    hoi bonne en hilly.leuke site zeg zijn we een beetje op de hoogte van wat en hoe het daar aan toe gaat.hier gaat alles zijn gangetje nog druk aan het werk maar het zijn de laatste lootjes gr johnny anit

  • 23 December 2008 - 18:13

    Melanie:

    Hoi bonne en hilly hoe is het daar met mij gaat het wel ik ben aleen een beetje erg verkouden en heb een beetje koorts het is bijna nieuwjaar en het is nu bij ons 19:12 gr melanie en pap en mam!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilly-Bonne

Dit maal zijn wij zijn gaan werken voor een lokale aannemer in Oman. Bonne heeft er een baan gekregen als "Operartions Manager" en geeft leiding aan circa 600 mensen. Dit aantal is sterk afhankelijk van het aantal projecten dat onderhanden is. Het leiding geven gaat gelukkig door middel van tussenpersonen zoals site engineers, foreman enz. Als directe staf functioneren wij binnen een groep van 40 man/vrouw.

Actief sinds 25 Nov. 2008
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 212602

Voorgaande reizen:

30 September 2008 - 14 September 2009

Bangladesh

21 December 2011 - 30 November -0001

Het Arabisch Schiereiland

Landen bezocht: