GORDIJNEN - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu GORDIJNEN - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

GORDIJNEN

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

30 Januari 2012 | Oman, Masqat

Op de beneden verdieping (restaurant) van ons appartement, werken 2 Bangla’s , toen wij vroegen of hij een gordijnenwinkel wist, werd hij enthousiast en vertelde dat hij hier een oom heeft (dat moeten we maar geloven) die gordijnen maakt. En ik weet dat Bangla’s met een naaimachine heel handig zijn, meestal een oude trapnaaimachine met een motortje erop gemonteerd. De ober van beneden is bij ons in de auto gestapt en was dus reisleider. Vooral voor in de auto zitten vinden ze geweldig. Het was weer een heel herkenbaar winkeltje, je kon je er de kont niet keren en honderden boeken met stalen. We kregen water en koffie.

Deze week 3 premières meegemaakt,
1.We hebben kamelen gezien! Ik dacht dat het net als koeien in Friesland was, maar je moet echt zuidelijk, de woestijn in.
2.We hadden gisteren regen! Nou ja, 4 druppen en op de radio en TV waarschuwden ze voor slecht weer! Windkracht 4 en een “snitter” regen, ja, en nu komt het…… aan het strand waren zelfs golven. Ja, dan moet er wel een alarmfase uit……….
3.De eerste spullen in ons toekomstige appartement zijn afgeleverd!
Ja, houd je vast iets onmisbaars in de huishouding……….de broodrooster!
Dus “ut giet oan”, we zijn heel benieuwd naar de dag dat alles compleet is en natuurlijk, wat verkeerd en niet geleverd wordt.
We wachten het gewoon af……
Vandaag werden we gebeld dat er na 15.00 uur “iets” afgeleverd werd. Je kent het wel, wachten in een leeg huis, ik had gelukkig wat schoonmaak spulletjes meegenomen. En ja hoor om 17.00 uur komt de koelkast. Nu moeten ze 2 kleine trappetjes op, en er is maar 1 man (een Koreaanse drager) en een Omanese chauffeur en deze mag niet mee steunen of tillen, want hij is toch de chauffeur en Omanie……. Nu komen ze morgen terug met meer dragers, onvoorstelbaar. Wordt vervolgd.
Wat leuk dat de weblog zo gelezen wordt en dat de lezers ook enthousiast reageren, dat stimuleert mij, om jullie ook van ons Omanese leven mee te laten genieten.
Ma-atkallam arabia

• 30 Januari 2012 - 07:34

Anneke En Douwe.:

Gaat lekker bij jullie.
    Duurt wat langer dan normaal als het zo gaat.
    De temperaturen bij jullie zijn beter dan hier min vier.
    En het wordt nog meer.
    En het heeft vannacht ook gesneewd.
    Dus de warme chocolademelk staat op het vuur.
    Robin is dit weekend over gegaan.
    In hun huis staat meer spul als bij jullie alleen een broodrooster hebben ze nog niet.
    Dus het huis half leeg en Rick heeft meteen zijn kamer ingenomen.
    Vorige week hebben we een boswandeling gemaakt en wie komen we tegen bij het mirnster klif Sietse en diet.
    Het was een mooie zondag vandaar.
    Zo laat ik het eerst maar weer, tot de volgende keer.

Groetjes en liefs,

Anneke en Douwe.

• 30 Januari 2012 - 08:27

Margreet:

Wat heerlijk dat je dan een nuchtere Friezin bent. Piekerje net it komt doch oars!
    Hippe gordijnen, heel anders als hier???? Ik ben jaloers op jullie temperatuurtje daar, het vriest hier en er ligt een laagje sneeuw. Alles oke hier, kinderen in tentamens, dus weer spannend.

Groeten Jan,Greet en kids.

• 30 Januari 2012 - 08:47

Diete:

hoi in oman
    Hier een reactie uit het vorstige nederland,met mijn verjaardag s,nachts min 11 dus we maken ons klaar en de schaatsen maar uit het vet,zou je vertellen dat we douw en anneke zijn tegengekomen bij het minser klif maar anneke was me 10 minuten voor ,verder alles prima groetjes van sytze en diete

• 30 Januari 2012 - 08:52

Sita:

Nou wat er ook gebeurd???? Een geroosterd broodje en een koud pilske zit er in!! Sterkte er mee Toppers! Nog ander halve maand dan kom ik jullie helpen! Hihi

• 30 Januari 2012 - 10:13

Boukeline:

ja Hillie foaral troch gean mei skriuwen, hartstikkene leuk omdat te lêzen. ik sjoch dan werris yn Australie wêr't ús jongens sitte, of yn Thailand (in kenniske sit dêr) en dan wer bij jim sa reizigje ik de hiele wrâld oer.
    gr. Boukeline

• 30 Januari 2012 - 11:29

Titia &Peter :

Hoi ,leuke foto's heb je weer ...leuk dat je steeds meer spullen krijgt !!
    Bij jullie is het weer lekker ,maar hier vriest het ,maar met een zonnetje erbij is het lekker winter weer !!
    Fijn dat jullie naar het zin hebben daar in Oman ,hier in Appingedam /Overdiep ook alles oké .
    Wij hebben er weer een kleindochter bij gekregen van Harry ...haar naam is Nora zooooooooo leuk en klein !!
    groetjes en tot mails xx

• 30 Januari 2012 - 12:33

Haydée Rodriguez:

Zo Hilly weer een prachtig verslag, en je maakt leuke dingen mee, maar vooral de tempo waarin zich dit alles afspeel, is alsof jullie in een slowmotion film zitten, leuke gordijnen, keuze genoeg zo te zien, en jullie elektrische apparaturen zijn ook binnen te zien naar je aanrecht.
    Ben benieuwd wanneer jullie doorgeven dat jullie eindelijk jullie appartment kunnen betrekken.
    Op de foto lijken het dromedarissen want ik zie alleen een bult, want kamelen hebben twee bulten
    De andere foto's zijn ook leuk.
    Nou Hilly en Bonne het beste groetjes Haydée

• 30 Januari 2012 - 16:08

Anja:

snap er even niets van heb ik net een verhaal verteld en zie ik het niet op de site staan toch iets verkeerd gedaan.
    nou komt er op neer dat jullie weer lekker aan het settelen zijn en geniet maar van alles en het weer.

• 30 Januari 2012 - 17:58

Ria:

leuke foto,s en heeeeeeeeeeeel mooie stof nou m,n kamer is 2.62 hoog en 3.00 meter breed zomen al meegerekend en dat keer 4 dus mocht je terug komen in ons mooi dorpje oooooooooo de kleur moet je nog weten hahahahahaha mag ook leuke velle kleur hoor paars of zooo hihihihihihih groetje oet naiwole en zie dat het jullie goed gaat doei doei

• 30 Januari 2012 - 18:39

Ruud En Petra:

Leuke gordijnen heb je uitgezocht Hillie! Ze hebben daar wel prachtige stoffen in dat gordijnwinkeltje, op de foto te zien.
    De begrippen voor tijd zijn daar blijkbaar anders. Wat vandaag niet komt, komt morgen wel? Ik hoop voor jullie, dat het huis straks gauw helemaal ingericht is.

Smaakt het eten daar een beetje? Wat eten jullie zoal en kook je zelf Hillie? Of haal je alles beneden uit het restaurant?

Geweldige temperatuur daar.
    Ze hebben het hier al over de elfstedentocht. -11 heb ik al gehoord en ze verwachten dat het ijs deze week wel 12 cm dik wordt. Ik ben benieuwd. Ruud haalt de schaatsen ook al uit het vet.

Met Anneloes gaat het toppie!! Ze groeit als kool en gaat nu zelf staan.

Werkse Bonne en veel plezier samen en tot het volgende reisverslag.

groetjes van Petra en Ruud en Anneloes

• 30 Januari 2012 - 19:39

Ria R:

Je gaat wel voor wereldmerken! En de gordijnen zijn behalve kleurig ook heel (zwoel)transparant.
    Prachtig hoe je het sfeertje beschrijft: ik kan niet wachten!

groetjes uit Zwolle,
    Ria

• 30 Januari 2012 - 19:54

Anita:

Ziet er weer leuk uit hoor lekker fleurig,mare kon jij die man dan niet helpen met die koelkast.
    Ik hoop dat je mijn bericht hebt gelezen op bonne email,anders had ik je gebeld maar ik heb per ongeluk je nummer gewist waar je vorige week mee belde.

Groetjes Anita

• 31 Januari 2012 - 10:21

Paul.:

Mooi dat er beetje schot in komt.
    erg leuk jullie verhalen en belevenissen te lezen.
    Wij maken ons op voor veel schaatsplezier en mischien wel 11 stedentocht.
    we wachten af.
    we blijven jullie volgen. Groeten Paul.

• 31 Januari 2012 - 16:41

Kees En Ria V:

Hier een reactie uit het koude Delfzijl.
    Op de eerste plaats ga door met het schrijven van je mooie verhalen,ook wij kijken
    er naar uit als er weer wat van jullie op de computer staat.
    Ut giet oan ,de ELF steden komt er aan,ze hebben de scheepvaart en de gemalen al
    stil gelegt,dus houd er maar rekening mee want dit wil je als Friezen toch niet missen???????

Dus wie weet misschien wel heel snel tot ziens

Groetjes en liefs

• 31 Januari 2012 - 18:53

Alie Van Der Linde:

Hallo Bonne en Hilly,

Vermakelijk dat stukje over het weer.
    Die mensen zouden niet weten wat hun overkomt als ze hier in Nederland zouden zijn.
    Het voelt hier op dit moment als min 10, maar dat hebben jullie vast al wel gehoord of gelezen.
    Er was keus genoeg qua gordijnen, dus dat was wel te doen. Mooie gordijnen uitgezocht trouwens.
    Tot de volgende keer.

Groetjes van Alie