Kerstinkopen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Kerstinkopen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Kerstinkopen

Door: Bonne en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

23 December 2008 | Bangladesh, Dhaka

We hebben een relaxed weekend gehad, de omgeving bekeken, want dat was er nog steeds niet van gekomen en vrijdagavond (is hier de zaterdag) in de Dutchclub gegeten (snitzel) was heerlijk er zit daar een hele goeie kok.
Nagezeten met een stelletje uit Utrecht, zij zitten hier nu 3 jaar en zijn nooit teruggeweest in Holland, in mei loopt zijn contract af en ze willen dolgraag blijven , daarom is hij druk aan het solliciteren bij Bonne en hoopt zo te kunnen blijven.
Gister met de houseboy naar de enigste kerstwinkel in Dhaka geweest,er was heel veel geborduurd spul in kerstsfeer (servetten, kerstlopers, tafelkleden en schilderijtjes) schitterend geborduurd, maar het moet je smaak zijn. Ik heb er een streng flikkerende lichtjes gekocht, met muziek! Een krassend geluid dat "rudolf de rednose rendier"voor moet stellen, maar we hebben snel het knopje uit gevonden, want je wordt er niet echt vrolijk van.
Nog wat ballen en bellen en kaarsen gekocht, want eerste Kerstdag gaan we eerst naar Bonne's chaffeur en om 19.00 uur kerstdiner in de Dutchclub,
jullie zullen van ons wel even horen hoe dat was.
Onderweg naar de kerstwinkel zit de houseboy met een leesbril van mij(1,49 kruidvat)op want als je hier een bril draagt ben je rijk,omdat je dan de oogarts kan betalen.
Hij zag mijn 6! leesbrillen liggen en vroeg of hij ze even mocht passen, ik zij zie je niet goed dan, jawel zei hij maar dat geeft je status, ik zei neem maar mee, en nu heeft hij hem buiten altijd op.
Vandaag of morgen valt hij zijn voortandjes eruit, maar ja , je hebt status of je hebt het niet.
Eergister vroeg ik hem wat voor groentes ze hier allemaal hebben, raced hij weg en komt terug met van elke groente 1.
Ik zal het (als ik niet iets vergeet) even opnoemen: tomaat, 3 soorten meloen, pompoen, bloemkool,uien rood en wit,spinazie aubergines,witte kool,boontjes, lange(1 meter) en korte, komkommer (iets groter als een augurk) sla (3 soorten)aardappelen (zoet en gewoon) en nog 4 inheemse groentes.
Heeft hij bij alle groente (het leek wel een groentezaak) keurig en briefje gemaakt hoe het in Bangla heet. Hij denkt zeker dat ik dat allemaal uit mijn hoofd leer.
Ik vroeg hem hoeveel die miniatuur groentezaak mij kostte, hij zei niets, this is only for trying.
We kunnen er een week van eten.
Bonne heeft vandaag tot 15.00 uur thuisgewerkt want zijn chaffeur heeft 5!! uur vastgezeten in het verkeer, dus nu is hij pas vertrokken.
Bonne is nu met hem weg naar de computermarkt voor een printer, want hij kan afdingen als de beste.
Jullie horen binnenkort het resultaat,
tot mails

• 23 December 2008 - 11:34

Jannie:

En dan klagen we hier over de file's! Ik geniet van jouw verslagen Hilly; ben in gedachten met jullie "op stap".

• 23 December 2008 - 11:48

Tom:

heej, leuke stukjes schrijf je. Alles oke daar? Was wel leuk even bellen met Bonne, oor je es wat. Jullie zullen nu wel pitten, maar ik heb n tijd, Groetjes Tom, femke en Inke

• 23 December 2008 - 13:51

Martha De Wit:

Leuk om te lezen hoe het gaat daar iun verweggistan. Ik zag je kaart bij mamma en dacht: dat moet ik even bekijken! Ik mail je!

• 23 December 2008 - 18:47

Postbode:

leuk man en wist nooit dat jij zo fasinerend kon schrijven zie weer uit naar je volgende verslag

PRETTIGE FEESTDAGEN
    daar in verwegistan en hier in Nederland komen jullie kaarten nog gewoon in de bus

• 24 December 2008 - 14:42

Immie:

je bent weer lekker bezig he, fijne kerstdagen, groetjes aan bonne

• 24 December 2008 - 15:58

Anita :

toch nog eerder vrij vandaag fijne feestdagen veel liefs

• 24 December 2008 - 16:57

Sjack En Nely:

Bonne en Hillie.
    Wij wensen jullie fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2009 toe.Het is daar een hele andere temperatuur als hier.Bij ons is de schaatskoorts toe geslagen. We hopen na de kerst eens lekker te kunnen schaatsen.We blijven jullie verhalen volgen.Ook de groeten van mem.

• 24 December 2008 - 20:24

Klara:

Dag B+H
    Wat een avonturen,en belevenissen.Nog even en je krijgt"STERallures",nou ja dat mag dan ook met kerst.We zijn druk met kerstborrels-spellen etc.Vanavond naar de mis.Heel veel liefs van Gerard en de kids.Bedankt voor de tel.groeten van mem.

• 25 December 2008 - 09:47

Jurjan En Ginette:

Hallo Bonne en Hilly,

Voordat wij naar Johannes en Geppie gaan willen wij jullie nog op de valreep goede kerstdagen toewensen en een gezond en voorspoedig 2009 Wij blijven jullie verslag zeker volgen.
    Groeten van Jurjan, Ginette, Eleonora, Sylvana, Johannes en Geppie