Nieuwjaarsreceptie bij ambassadrice - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Nieuwjaarsreceptie bij ambassadrice - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarsreceptie bij ambassadrice

Door: Bonne en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

16 Januari 2009 | Bangladesh, Dhaka

Terwijl Nederland nu langzaam ontwaakt om naar het werk te vertrekken, hebben wij er alweer een stuk weekend opzitten.
Het internet heeft even geweigerd, maar gelukkig deden de e-mail en skype het wel, dus er bleef contact.
Internet zal er wel vaker uit komen te liggen, want als je buiten de draden ziet lopen, is het al een wonder dat het werkt.
Er is weer veel gebeurd, maar ik ga even terug naar 14 januari.
Wij hadden een uitnodiging gekregen van de Nederlandse ambassade voor een nieuwjaarsborrel. Nu wil het geval dat na 8 weken kapper (nog in Nederland) de grijze haren al aardig de overhand kregen, dus naar de kapper.
Nu kan dat hier gewoon op straat, met een spiegel en een stoeltje, maar die kleuren het haar niet.
Even tussendoor, mannen verven hier meer hun haar dan vrouwen, in elke winkel is praktisch zwarte haarverf te krijgen en dit doen ze thuis.
Bonne was hier eind november naar een Amerikaanse kapsalon geweest (zijn haar is nog nooit zo kort geweest) dus daar maar besproken.
Elf uur moest ik er zijn.
Schitterende zaak, ik kreeg een heerlijke (tandarts)stoel.
Komen er 5 meisjes en de eigenaresse op me af.
De schoenen moesten uit, mijn voeten in een waterbubbelbakje, en aan beide handen een massage.Ze begonnen nagels te vijlen en te lakken, dus dat was al voor 4 man werk.
Toen nog 2 aan mijn haar (2 kleuren)
en om 16.15 uur!! stapte ik weer naar buiten ( de lichaamsmassage, make-up en hoofdmassage had ik afgeslagen) zo gaat de dag snel voorbij, zie foto voor resultaat.

S'avonds half 7 werden we verwacht bij de ambassadrice, een hele leuke vrouw (Bea), die geregeld op de tennisbaan op de Dutchclub is.
Bangladesh is 1 van de zwaarste posten, samen met Pakistan en Afghanistan.
We kwamen aan bij een enorm groot huis en het was een gezellig Nederlandse sfeer, je begint hier al heel wat mensen te kennen, dat komt omdat ik in een mooie tijd (december) ben gekomen, de kerst en oud en nieuw heb je al heel wat personen leren kennen.
Uit Nederland waren kaas, vlammetjes en bitterballen speciaal overgevlogen!.
Na een speech over het wel en wee van diverse Nederlandse bedrijven in Bangladesh waren er de nodige drankjes.
Die bediening is hier altijd geweldig, die Bangla's lopen af en aan, je kan er niet tegen drinken en eten.
Maar wij zijn weer een ervaring rijker,
Tot mails, Bonne en Hilly

• 16 Januari 2009 - 12:51

Sita:

Jeetje hé!! Wat wordt je slank!!! En zie ik het goed? heb je een tassie bij je?? En je haar! Staat je goed hoor! Ik wil ook wel naar prim!! Maar ja wij hebben hier Prem...haha ben benieuwd naar je volgende berichtje! Wil je echt niet voor de libelle gaan schrijven...??

• 16 Januari 2009 - 13:16

Trea:

hoi
    nog even en je wilt niet meer naar het koude Nieuwolda terug.

waren de bitterballen net zo lekker als bij volleybal?

• 17 Januari 2009 - 15:24

Tietje:

Hoi,Hilly je haar ziet er geweldig uit maar dat mag ook wel met zoveel dames om je heen.Dus het gaat allemaal nog leuk daar bij jullie.De ijspret is eerst weer over hier we hebben nu weer regen,Brr niks aan.We hebben ons vakantie ook al weer geboekt naar een warm land ,we gaan in Juni naar Turkije.Gr uit appingedam.Tot mails.

• 18 Januari 2009 - 20:15

Anita:

dus de grijze haren zijn weer even bijgewerkt ziet er goed uit [kan je alweer een startje in]

• 19 Januari 2009 - 16:40

Martha De Wit:

Nou, we salle voortaan maar mevrouw segge, want as je bij de ambassadeur op bezoske gane bin je toch wel belangriek! Praat je nog snekers? Ik bin benieuwd. Gr.

• 21 Januari 2009 - 19:53

Els:

Hallo Bonne en Hilly,
    Wat ontzettend leuk om zo te zien en te lezen hoe jullie daar leven en werken. En wat een andere wereld. Er is een schrijfster aan je verloren gegaan Hilly. Misschien iets voor een nieuwe job zo??? Groetjes uut de Wiek. Els

• 24 Januari 2009 - 17:25

Tom:

komt er nog wat van, moeten wel lang wachten op nieuwe stukjes proza van jullie. alles goed daar?

• 26 Januari 2009 - 17:44

Titia:

Het resultaat van de kapper mag er wezen.
    Jullie maken leuke dingen mee. Volgens mij vermaken jullie je prima. Of zijn er ook nog minpuntjes?
    Leuke kleren heb je ook aan. Heb je die laten maken? En verschijn je binnenkort ook in traditionele klederdracht?