"Bezoek" Bert Koenders - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu "Bezoek" Bert Koenders - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

"Bezoek" Bert Koenders

Door: Bonne en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

28 Maart 2009 | Bangladesh, Dhaka

Vorige week kwam het bericht, dat minister Bert Koenders van ontwikkelingssamenwerking voor 4 dagen in Bangladesh zou komen met geld vanuit Nederland voor ontwikkelingshulp. Iedereen in rep en roer, want elk bedrijf dat hij bezoekt wil zich natuurlijk zo goed mogelijk presenteren. Zo ook het bedrijf waar Bonne werkt (Koenders had hier 3 uur voor vrijgemaakt), er werden presentatiefilmpjes gemaakt en van alles op papier gezet, om e.e.a. zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Vrijdag zou Dhr. Koenders aankomen en donderdag komt er een mailtje dat het bezoek een paar maanden uitgesteld werd, omdat i.v.m. de recessie de kamer een bespreking had waar alle ministers bij aanwezig moesten zijn. Dit was natuurlijk een hele teleurstelling voor de bedrijven en de ambassade, die al heel veel geregeld hadden.
Bonne’s direkteur die speciaal met zijn vrouw voor dit bezoek over was gekomen, heeft bepaalde presentaties toch door laten gaan (waar ook de krant bij aanwezig was) en een bezoek aan de markt gebracht, waar het beginproduct vandaan komt. Zaterdag zijn we met hun uit eten geweest, was gezellig, zijn vrouw is operazangeres en vliegt met haar operagezelschap de hele wereld over; ze kwam net terug uit Brazilië
Zaterdag hebben we de sportdag bij de Dutchclub gehad, tot 12.00 uur voor de jeugd en daarna voor de volwassenen.
Het was een succes met de Oudhollandse spelletjes (koekhappen, sjoelen, letterhangen, vlaggetjes steken, touwtjespringen en natte sponzen overgooien).
Sabiena was deze week naar het noorden van Bangladesh (8 uur met de bus) naar hetzelfde dorp waar ze eerder was voor haar lepraonderzoek. Dus ik heb na schooltijd op de kinderen gepast.
Beide zitten op de Amerikaanse school tot 15 uur en hebben nog 2 dagen in de week van 15.00 tot 16.30 uur Nederlandse les in de Dutchclub. Anders is hun achterstand in het Nederlands te groot als zij weer in Nederland komen. Het is toch grappig om te horen, hoe Bente (bijna 4) al Engels spreekt, dat gaat heel snel.
Gisteravond zijn we een avondje uit geweest. Dit was het verjaardag cadeau voor Bonne van Pieter en Sabiena.
Het was heel gezellig en op loopafstand van hier, door de zaal hingen honderden kerstlichtjes en de muziek speelde (voor ons herkenbare) bluesmuziek.
Ook hier was de regel als je alcohol wilt drinken, moet je het zelf meenemen, dat vind ik nog steeds heel vreemd (de bediening maakt keurig de flessen wijn voor je open!), deze gewoonte moeten we ons maar niet aanwennen in Nederland.
Het eten was er zoals altijd heerlijk.
De hele bevolking heeft het hier over het snel te naderen regenseizoen, maar het is nog steeds zonnig en 35 graden, dus we wachten maar af.
Tot mails, groetjes Bonne en Hilly.

• 28 Maart 2009 - 08:35

Trea:

Hoooi

Jammer dat Koenders niet geweest is .hoefde hier echt niet in nederland te blijven hoor de 3 grootste partyen hadden het toch allemaal al geregeld de kamer mocht er nog wel ff naar luisteren meer niet, dus kon hij eigenlijk wel gewoon naar jullie toe hahahahahaha

groetjes Trea

p.s.we zijn gister 1e geworden en dat in poule 2 knap he!!

• 28 Maart 2009 - 12:51

Heiko,anneke,marco:

Hallo Bonne en Hilly,

Wat zonde dat het werkbezoek niet door ging. Alles geregeld en dan gaat het ineens niet door! Groot gelijk dat een deel wel doorgegaan is, anders was alle werk voor niets geweest!
    Die sportdag bij jullie ziet er supergezellig uit, net als het avondje uit trouwens.
    Hier is verder alles prima, we zijn van lekker voorjaarsweer weer teruggezakt in miezerig grijs regenweer.
    Als ik dan die lekkere temperaturen bij jullie zie ....
    Groetjes,
    Heiko, Anneke & Marco

• 29 Maart 2009 - 06:41

Ria:

Wat een teleurstelling dat het bezoek niet doorging, maar dan hebben jullie in ieder geval een "generale" gehad! Leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen bezig zijn met de activiteiten.
    We zitten hier met smart te wachten op het mooie voorjaarsweer.
    Groetjes,
    Ria

• 31 Maart 2009 - 10:15

Sita:

Jullie zaten daar dus net als wij hier weet hoelang te wachten op de politiek met als eind resultaat dat het niets wordt. Maar Stainstra...dat heeft wel wat! Haha.
    Maar de spelletjes waren wel geslaagd! En het verjaardags feessie van Bonne ook geslaagd! De gewoonte van de fles wijn moeten jullie zeker maar niet overnemen!! Elke keer als we naar Nijwol komen moeten we een fles meenemen...haha! Kiek we hebben de politiek niet nodig om het gezellig te maken. Al die dingen waar Koenders niet bij aanwezig zou zijn,al was ie gekomen,gingen gewoon door en waren bijzonder geslaagd.
    Tuut en tot de volgende ronde.