Regen! - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Regen! - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Regen!

Door: Bonne en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

03 April 2009 | Bangladesh, Dhaka

Dinsdag in de namiddag de eerste echte regenbui gehad. Heerlijk….
Onophoudelijke flitsen en hevig gedonder in de lucht, en (iets wat in 15 jaar niet meer was voorgekomen) dikke hagelstenen. Iedereen in rep en roer en vooral de auto’s moesten het ontgelden, met tientallen deukjes. Maar het weer blijft een heerlijke temperatuur (omstreeks 35 graden)en de regen lijkt wel lauw, maar je merkt wel dat het klam wordt. Donderdagavond zijn we naar de Nordic club geweest, deze is voor de Scandinavische landen. Daar was een muziekavond georganiseerd, met een bandje (die speelde jaren 70-80 muziek) zelfs Venus van Shocking Blue. Bij ons aan tafel zat de Bangladese “Guus Hiddink” hij (een Argentijnse Nederlander) moet het Bangladese voetbalteam naar de WK loodsen. Hun 3 tegenstanders zijn: Mongolië, Myanmar en Cambodja. Dido (zo heet hij) stond de laatste tijd een paar keer in de krant, omdat hij zijn onvrede had geuit over de werkomstandigheden. Ons is beloofd, dat als hij met zijn team naar Afrika gaat voor de WK ( die kans is net zo groot als het hier een week gaat sneeuwen!) wij met zijn team meegaan als supporters. Maar hij kan geweldig enthousiast over voetbal en zijn team praten en heeft zelfs een verplichte douchebeurt! na het trainen weten te bewerkstelligen. In de Nordic club werd die avond een heerlijk Italiaans pastabuffet geserveerd, je kon maar ophalen en de toetjes (van vers fruit) zijn hier heerlijk. Nog even over de islamitische gewoontes: 5 keer per dag schalt er door de hele stad via luidsprekers, bevestigd aan diverse moskee’s in de stad, een zwoele stem, die voor ons iets onverstaanbaars predikt. In het begin valt het je op, maar nu hoor je het vaak niet eens meer. Gister nog even geshopt, er is hier een kledingzaak met kleding tot ongeveer 4 euro, en als je iets leuk vind en het is jouw maat niet maken ze het binnen 5 dagen. Morgen viert Timo zijn kinderfeestje (ik zal ook even helpen) hij wordt maandag 7 jaar. Maar daarover volgende keer meer.
Tot mails,
Groetjes Bonne en Hilly.

• 03 April 2009 - 09:43

Tietje En Peter.:

Hey, Bonne en Hilly,nog steeds naar jullie zin,dus dat onweer was wel even lekker fris, maar het blijft warm daar.,nou de lente komt er bij ons ook een beetje bij (heerlijk)tot mails maar weer,geniet er van,wij gaan 18 April naar Sneek ,vakantie vrienden ontmoet vorig jaar in Turkije.Dus ik zal ze daar de groeten doen in Sneek,ha.ha.Groetjes maar weer.doeiiiiiiiiiii

• 03 April 2009 - 16:24

Monique:

Hoi Bonne en Hillie,
    Nog steeds naar de zin lees ik wel. Wij hebben vandaag de eerste echte lentedag gehad: 22 graden; de natuur schiet de grond uit en de bomen worden al voorzichtig groen. Genieten jullie maar even van de regen, dan doen wij dat van de zon. Gaat alles goed met het project van Bonne? Jullie maken zoveel mee dat het bijna wel een héle lange vakantie lijkt.

• 07 April 2009 - 07:08

Annie:

Hallo daar,wat heerlijk een beetje regen,wij zijn al blij met een beetje zon,als ie schijnt merk je al aardig dat we de goede kant weer op gaan.Komen jullie ook nog naar Nederland?en zo ja wanneer kunnen jullie de bbq van het top heren volleybalteam ook mee maken dan kunnen we dan echt even bijkletsen.
    groetjes uit Sneek.

• 09 April 2009 - 17:37

Sita:

Nou!!! Maar hier wordt het lekker lente!! Met de paashaas en crocussen en narcissen ennu...soms zitten we wel eens buiten! Vanavond nog buiten gegeten.Dus!! Hier is het ook leuk!! Kom maar gauw kijen...hier hebben we niet van die enge lichtflitsen...we doen gewoon het licht aan en zo....snapst ut allemaal wel...of niet dan ju.....