Jaartje ouder - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Jaartje ouder - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Jaartje ouder

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

04 Oktober 2009 | Bangladesh, Dhaka

Het feit wil dat Pieter en ik 3 dagen na elkaar jarig zijn, dus hebben we besloten om allebei wat gasten uit te nodigen en een trip te maken op de jullie al bekende boot. We hadden de boot waar 30 mensen op konden.
‘s Middags om 15.00 uur zijn we vertrokken en om 19.30 uur waren we weer aan wal. Het was een relaxte en gezellige middag. Bokul de houseboy had de hele morgen in de keuken gestaan en allerlei heerlijke hapjes gemaakt. Driehoekjes bladerdeeg met gehakt en een soort Vietnamese loempiaatjes. Ook had hij een chocoladecake gebakken en ik had nog een taart besteld. Ik had gevraagd om een “voetbalveld” omdat Bonne en Pieter altijd een discussie aan kunnen gaan over Feyenoord en FC Twente, je kent dat wel, ze noemen het wedstrijd analyse. Tijdens de vaartocht zijn we nog even aan wal geweest waar iedereen de benen kon strekken. Ondanks de regentijd hadden we het de hele dag droog en een lekkere temperatuur, ongeveer 35 graden. Dat heb ik op mijn verjaardag nog niet vaak meegemaakt. Velen hebben mij via de computer gefeliciteerd met de meest leuke kaartjes. Via de post heb ik (ja echt) 4 kaarten gekregen, dat is hier uniek, want de post heeft vaak geen zin of tijd. Titia, Geppie en Johan, Piet en Derkina en fam. Klaver bedankt voor jullie kaart. Ook hebben Bokul en ik vandaag nog even gewinkeld, dat is hier tijdrovend, want iedereen wil een praatje met je (blank), de meest gestelde vragen zijn “how are you madam” en “were do you come from” . Nu ken ik een paar woordjes Bangla en als je dan in hun taal antwoord geeft, schrikken ze zich kapot. De temperatuur loopt de laatste dagen al weer op naar de 40 graden.
Officieel is Pieter 28 september jarig, dus bij hun thuis nog even een taartje aangesneden en uit eten geweest. Er zijn hier in onze wijk heel veel eetgelegenheden en omdat het hier heel goedkoop is wordt daar heel veel gebruik van gemaakt. Je kunt hier Chinees, Indiaas, Koreaans, Japans, Bangla en te veel om op te noemen uit eten gaan. Wij zijn deze keer naar een visrestaurant geweest. Ze hebben daar heerlijke Panga vis. Natuurlijk een eigen meegenomen flesje wijn en lekker buiten gezeten met de koude lucht fans op ons gericht. Woensdag vertrekken wij naar (als we de internet kranten mogen geloven) naar een heel koud land. Dat zal wel even moeten wennen.
Groetjes Bonne en Hilly

  • 04 Oktober 2009 - 07:37

    Rixt,jeroen En Jurre:

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Weer hele mooie foto's!
    Het is in friesland stormachtig weer dus de winterjas maar aan!
    gr rixt

  • 04 Oktober 2009 - 08:02

    Tietje&Peter:

    Nog van harte met je verjaardag zo tezien heb je een leuke dag gehad.
    we willen jullie even laten weten dat Peter Opa is geworden van een kleindochter van zijn zoon Patrick,het meisje heet Marit.
    Tot mails xxx

  • 04 Oktober 2009 - 08:34

    Ria R:

    Leuk hoor al die bekende gezichten en tegelijkertijd ook wat jaloers:het doet me denken aan "onze"boottocht en de gezellige tijd die we in Bangladesh hebben gehad. Maar you never can tell!!!!Goede reis terug en tot in Nieuwolda of Zwolle.
    Liefs,

    Ria

  • 04 Oktober 2009 - 09:41

    Willy:

    Ook nog van harte gefeliciteerd vanuit Sneek. Je hebt het weer heel gezellig gehad zo te zien! Ik ben elke keer weer jaloers op je houseboy, heerlijk dat je zo op je wenken wordt bediend en er lekker voor je wordt gekookt, helemaal s'morgens vroeg, kan je tenminste zelf even lekkerrustig wakker worden, toch?!
    Groetjes en tot horens!
    Willy en Jappie

  • 04 Oktober 2009 - 09:50

    Ria En Reint:

    nog van harte met je verjaardag en weer leuke foto,s dus weer terug naar het kikkerlandje nou hebben we er weer een klaver bij eind oktober ook gezellig toch nou wens jullie een goede vlucht en welkom terug in nieuwolda groetjes moi moi

  • 04 Oktober 2009 - 09:54

    Alie Van Der Linde:

    Hilly, nog van harte gefeliciteerd, ik wist je verjaardagsdatum niet.
    Ik moest even lachen toen je zei, het is hier een heerlijke temperatuur 35 graden, dat vinden jullie dan ook nog aangenaam.als je hier naar buiten kijkt is het verschil wel heel groot.
    Groetjes van Alie

  • 04 Oktober 2009 - 10:40

    Ypie:

    Hilly, ik wil je nog van harte feliciteren met je verjaardag We genieten elke zondag van jouw verhalen en zijn best wel een beetje jaloers!
    Beleef nog maar veel daar, zodat wij er weer van kunnen genieten. Doe je de groeten ook aan Bonne. Toevallig zagen we deze week een filmpje van Bonne toen hij 10 was.Erg leuk!
    Groetjes Rinse en Ypie

  • 04 Oktober 2009 - 11:49

    Annie:

    Ja nu kan ik natuurlijk ook niet achterblijven, nog van harte gefeliciteerd een dubbele 5 waar blijft de tijd.Hoe lang blijven jullie in Nederland?En gaat Bokul ook mee want die ga je natuurlijk missen hi hi.Goede vlucht en groetjes uit Sneek.
    henk en annie

  • 04 Oktober 2009 - 12:37

    Ria V:

    Een goeie reis gewenst
    naar Nieuwolda en laat even wat van jullie horen als jullie thuis zijn
    Tot ziens in Nieuwolda

  • 04 Oktober 2009 - 12:45

    Tonny:

    Hé import-Bangla's!

    Hilly, natuurlijk ook namens ons nog van harte gefeliciteerd met je 55e verjaardag (ik word morgen 54; ja dank je...)
    Jullie hebben daar ècht een prachtige tijd, en wàt een ervaringen doen jullie daar op zeg!
    Dus binnenkort weer op Nederlandse bodem, ook wel weer leuk nou? De kranten moet je, zoals gewoonlijk, niet altijd geloven, want zó koud is het hier nou ook weer niet, al is het geen 35 graden....

    groetjes van Idzard en Tonny

  • 04 Oktober 2009 - 17:19

    Haydée:

    wat een mooi dag hebben jullie gehad bij de viering van jullie verjaardag zelfs het weer was jullie gezind zo te zien, alsnog van hete gefeliciteerd, hoop jullie te zien als jullie weer in de buurt zijn. gr.

  • 04 Oktober 2009 - 17:53

    Diete:

    Hoi zus en zwager, Weer een leuk verslag van de verjaardag van Pieter en jou,alleen vind het niet eerlijk heb je 2 kaarten gestuurd en niet 1 aangekomen zal wel aan de bangledese post bezorging liggen Goede reis naar huis en we zien elkaar snel weer in Nederland doei xxx Diete

  • 04 Oktober 2009 - 19:56

    Jellie Krekt:

    Gefeliciteerd nog met je verjaardag.( dat lees ik hier). Wat beleef jij veel zeg, ik was vandaag van plan een reactie op je mail te geven, maar dacht eerst maar even google. En zo kom ik op deze pagina. Ik begrijp dat je tijdelijk terug komt in nederland.
    Ik heb de foto`s en een deel van je verhalen doorgelezen
    Ik stuur je binnenkort nog wel een mailtje over waar ik woon en zo.

    groetjes en prettige vlucht Jellie

  • 05 Oktober 2009 - 07:31

    Boukeline:

    Hearlik sa'n jierdeifeestje, ik soe dêr mar bliuwe it wie fan'e moarn sa kâld op'e fyts.Mar eefkes werom by de famylje is fansels ek wol wer leuk.

    gr. Boukeline

  • 07 Oktober 2009 - 18:23

    Roeleke Mook:

    Hallo hilly, geef toe het heeft lang geduurd voor ik je gevonden had. hebben jullie het nog steeds naar de zin? Ik heb nog niet veel gelezen op de site, maar heb wel met jalourse blikken naar de hoeveelheid compost gekeken. Ik moet in november weer bestellen voor de moestuin. Dat wordt echter niet meer dan 2 kub. Hoop dat het goed gaat met jullie en natuurlijk met je gewicht. Groetjes uit een koud en nat Nederland. Roeleke

  • 09 Oktober 2009 - 07:33

    Kid En Tjally:

    Leuk zo'n verjaardag, ik wil in december ook wel eens 35 graden. Je noemde woensdag terug naar Nederland, is dat afgelopen woensdag? of volgende week. We hopen in ieder geval wat van jullie te horen en te zien als jullie in Nederland zijn.

    groeten van Kid en Tjally

  • 22 Oktober 2009 - 22:45

    Sonja:

    ben aan het lezen. erg leuk maar nu bed tijd.hihi
    ga alles op me gemak bekijken heel leuk.
    wou toch vast een reactie zetten. van uit koude landje. en droom wel van day japans eten haha
    en nog bedankt gezellig spelletje
    groetjes(ajnos) sonja

  • 18 Juni 2010 - 22:30

    Lyda Grob (klaverjas:

    hallo bonne we hebben leuk geklaverjast ikn heb je fotos gezien vond ze heel erg leuk hele belevenis misschien kaarten we nog wel eens groetjes en het beste lyda
    h_grob@hotmail.com

  • 05 Juli 2010 - 16:37

    Iris:

    Hee,
    Wat een leuke reisverslagen en foto's etc.
    Groetjes Iris(terugreis in de boot naar schiermonnikoog);)

  • 01 September 2010 - 12:49

    Annegre:

    leuk heb je site gevonden zo je ziet erg leuk.
    gek dat je zo zit te klaverjassen met iemand uit bangladesh en nog wel een fries uit sneek!
    he doe de gr aan je vrouw en misschien zien we je nog wel eens op de lijn. heel veel pleizier daar en geniet van al het mooie groetjes

  • 21 Februari 2011 - 20:15

    :

    Hallo Hilly-Bonne!

    Ik ben Minke Wink, en een aantal dagen geleden vond ik werkelijk mijn DROOM vacature op internet.

    Internationaal Ambassadeur bij de Postcode Loterij.

    'Als Internationaal Ambassadeur reis je gedurende een half jaar de wereld rond en bezoek je verschillende goede doelen die de Nationale Postcode Loterij steunt.
    Je brengt via diverse media, waaronder een eigen weblog, verslag uit van je belevenissen en ervaringen bij de goede doelen.'

    Ik heb me kandidaat gesteld voor deze vacature.

    De vijf (teams van) kandidaten met de meeste stemmen uit het publiek gaan rechtstreeks door naar de eindronde!!

    Ik heb dus heel hard zoveel mogelijk stemmen nodig!! Nog ruim 1500 om in de top 5 te komen!

    Ik wil je vragen om op mij te stemmen via deze link: www.internationaalambassadeur.nl/MinkeWink
    (klik op stem, vul je emailadres in en bevestig via je mail)

    Ik waardeer het echt enorm en zou het echt geweldig vinden als je dit voor me wilt doen! Alvast ontzettend bedankt voor je moeite!

    En door op me te stemmen maak je ook nog eens kans op een reis naar BALI =D

    Op naar de top 5!!!!

    Groetjes Minke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilly-Bonne

Dit maal zijn wij zijn gaan werken voor een lokale aannemer in Oman. Bonne heeft er een baan gekregen als "Operartions Manager" en geeft leiding aan circa 600 mensen. Dit aantal is sterk afhankelijk van het aantal projecten dat onderhanden is. Het leiding geven gaat gelukkig door middel van tussenpersonen zoals site engineers, foreman enz. Als directe staf functioneren wij binnen een groep van 40 man/vrouw.

Actief sinds 25 Nov. 2008
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 212496

Voorgaande reizen:

30 September 2008 - 14 September 2009

Bangladesh

21 December 2011 - 30 November -0001

Het Arabisch Schiereiland

Landen bezocht: