Nieuwjaarsreceptie - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Nieuwjaarsreceptie - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarsreceptie

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

21 Januari 2012 | Oman, Masqat

Het internet is nog steeds geen succes, dus Bonne leest de e-mails op het werk en geeft de tekst door aan mij. Wij hopen binnenkort te verhuizen en daar kunnen we dan alles aan laten sluiten. Dan kan ik ook op jullie mails reageren.
Afgelopen vrijdag (is hier zondag) hebben we op het strand van de Nederlandse club een Nieuwjaarsduik gehad met heerlijke snert (bij 29 graden) patat, mayonaise, chocolademelk en broodjes knakworst. Ook mag er in de Nederlandse club alcohol gedronken worden.
Er was een toespraakje en een hele gezellige sfeer. Het bestuur kwam in een rubberboot op het strand aan en werd zogenaamd gered door het “Baywatch” team dat door de nodige ballonnen was opgevuld en zorgden voor hilarische taferelen.
Er zitten hier (natuurlijk) ook Groningers en Friezen, zelfs een Sneker! De meeste Nederlanders die hier wonen -ongeveer 1000 gezinnen- werken bij PDO (een werkmaatschappij van de Shell)en bij de ambassade. De “Shell mensen” zitten op een soort Landall Greenparcs achtig kamp en daar zit ook de Nederlandse club. Er is hier heel veel te doen, maar dat moeten we nog even uitzoeken. Veel sport, diepzeeduiken, een visclub, zeilen, indoorsporten, bibliotheek, videouitleen, restaurant, een prachtig eigen strand en voor de kinderen een Nederlandse school.
In het weekend nog even naar het strand geweest, het was daar een drukte van belang. Er is een strand waar hoofdzakelijk Omanies en blanken komen en een strand met Bangla’s en Indiërs, dat is geen must, maar men zoekt elkaar toch op.
Er stond op en gegeven moment een hele rij wachtende mensen, bleek dat ze daar vliegers verkochten. Dat doen ze als er wind staat, bij honderden tegelijk, dus je snapt er moet heel wat uit de knoop gehaald.
Ma’al salama vanuit Muscat.

• 21 Januari 2012 - 10:35

Alie Van Der Linde:

Hoi Bonne en Hilly,

Wat een geweldige contrast Nieuwjaar viering hier of daar.
    Maar dat heeft ook alles met het weer te maken uiteraard.
    Volgens mij zijn ze daar ook wel heel modern, tenmimnste dat geeft het beeld.

Vriendelijke groetjes van Alie

• 21 Januari 2012 - 11:19

Margreet:

oooooh, stuur wat warmte en een beetje zon naar ons hier in dit natte koude trieste landje.
    wat een geweldige ervaring om zo nieuwjaar te vieren, met 28* C een duik te nemen. Heerlijk!
    En dan snert en patat, t komt wel goed met jullie!

Groetjes Greet.

• 21 Januari 2012 - 11:30

Ria:

mooie foto,s
    mooi daar hoor en dan de zeeeeeeeeeeeeeeeeee zo mooi blauw geniet er maar lekker van groetjes oet naiwole

• 21 Januari 2012 - 12:52

Haydee Rodriguez:

Hallo Hilly en Bonne,
    ZOlas altijd weer een prachtig verslag en leuke foto's erbij en ja wat ballonnen en pruiken wel niet doen, maar ik heb je niet zien duiken of durf je dat niet bij 29 graden.
    Zo te zien was het erg gezellig, dat gun ik jullie in elk geval, hoop dat jullie op kort termijn kunnen verhuizen.

Goretjes Haydée

• 21 Januari 2012 - 18:35

Sita:

Goeie joen,

Ziet er wel lekker uit die nieuwjaarsduik!! Zo wil ik ook wel een duik nemen!!?? De bikini kan in de koffer zie ik?? Lekker!! Baywatch? Ben ik al bruin? haha
    Was het verse of blik snert?
    Ga maar snel verhuizen!! Kunnen we lekker breeduitbreedband gaan mailen!!!

Dikke tuut uut een Nat en Winderig Farmsum (5 graden)

• 22 Januari 2012 - 14:15

Kid En Tjally:

Zo'n nieuwjaarsduik wil iedereen wel in januari natuurlijk. En dan ook nog met een patatje erbij, super! Jullie vermaken je daar wel. We hopen dat het verhuizen ook niet te lang op zich laat wachten, een eigen plek is wel het lekkerste natuurlijk. Veel succes met alles, we blijven jullie volgen.

Groetjes Kid en Tjally

• 22 Januari 2012 - 15:17

Willem En Alie:

tige bdankt foar jimme verhaaltje ,zo te lezen bevalt het daar prima . Mooi weer en lekker warm, hier is het herfst elke dag regen en wind.Verder alles oke met ons, veel succes met de verhuizing.
    We komen wel om een bakje, gr en tot de volgende keer .Willem en Alie.