TANDARTS - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu TANDARTS - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

TANDARTS

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

07 April 2012 | Oman, Masqat

Dit wordt echt niet een eng verhaal hoor, maar ik was een vulling verloren en dan zit er niets anders op. Bij de Nederlandse ambassade had ik een formulier meegenomen van een Nederlandse tandarts (telepathie?) en ik kon 1 april (geen grap) komen. Een hele aardige man en hij kwam uit Utrecht en woonde al 23 jaar in Oman, dus we zijn ook nog heel veel te weten gekomen over het reilen en zeilen in Muscat. Bonne moest mee naar binnen en steeds kijken wat hij deed, dat was dus heel apart. Op 4 april moest ik terugkomen. Zijn vrouw was dierenarts in Muscat en had nog veel dakloze dieren en hij vroeg direct of wij misschien een hond of een kat wilden adopteren! Afgelopen weekend hebben we met een stelletje (Sabine en Peter) uit Oostenrijk gesproken, die waren hier in een tot een kampeerbus omgebouwd vrachtwagentje. In 2007 waren ze 2 ½ jaar door Afrika getrokken en nu waren ze sinds november onderweg, ze moesten eerst weer even werken en als ze denken dat ze genoeg geld hebben, stappen ze weer in en blijven weg tot het geld op is. Via Turkije en Iran, overgestoken per boot (1500 Dollar) naar Oman. Zij hebben natuurlijk heel veel meegemaakt en konden prachtig vertellen. Twee dagen na onze ontmoeting stonden ze voor de deur, ze moesten water bijvullen. We zouden net eten dus dat kwam goed uit, schuif maar aan en Mizan (onze hulp) heeft Peter geholpen met water vullen. Nu wil het toeval dat Sabine een vulling was verloren en heel bang was voor de tandarts. Ik stelde haar voor om mijn afspraak die middag over te nemen en de tandarts stemde er gelijk mee in. Hij benaderde haar heel rustig en toen ze uit zijn spreekkamer kwam, glunderde ze alsof ze de hoogste berg beklommen had. Deze week vertrekken ze via Pakistan en India richting Thailand.
Het is niet te geloven, maar 1 april heeft Bonne in 1 keer 3 kaarten voor zijn verjaardag (hij had er al 1!) ontvangen. Nu waren wij er al aan gewend dat post in het buitenland geen succes was, maar hier had ik het niet verwacht. Maar op deze manier geniet je wel heel lang van een verjaardag.
Tot mails vanuit Muscat en een prettige Paasdagen (kennen ze hier niet).

• 07 April 2012 - 11:33

Peter & Titia :

Hey,Hoi ...Bonne nog van harte met je verjaardag (mooie kaarten)
    Wat een mooi tandarts gebouw is dat ...maar nu moet jij nog een vulling want Sabine is er met die van jou door gegaan HIhi .
    Maar wat een ondernemend stel is dat ...en wat een bak van een kampeerwagen (geweldig)
    Het ga jullie goed en fijne paasdagen ..doe maar net of jullie in Holland met véél eieren !!!!
    groetjes en tot mails xx

• 24 April 2015 - 06:53

Samdra Gravemaker:

Can you please give me the name and nummer from the dentist?i am in muscat right now and taking care of a straycat..but tomorrow i am flying home with pain in my heart for the cat so i hope the wife of the dentist can help me?thank you