Een “oude” vriend. - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Een “oude” vriend. - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Een “oude” vriend.

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

21 April 2012 | Oman, Masqat

Deze week kregen wij een mailtje van iemand die vertelde, dat hij vanuit Bangladesh in Oman gestationeerd was. Zijn naam is Zein en in Bangladesh hebben we elkaar verschillende keren getroffen. Zijn vrouw en 4 kinderen wonen in Canada en Zein komt officieel uit Soedan. Hij woont hier nu een maand en hij wist niet dat wij hier ook woonden. Dus hebben we een afspraak gemaakt om even uit eten te gaan en bij te praten. Zijn meubels en auto waren hier nog maar net aangekomen in een container vanuit Dhaka, maar hij durfde hier nog niet zelf te rijden, omdat hij in Bangladesh ook altijd een chauffeur gewend was. Wij hebben hem in het weekend een dag rondgereden en dat was heel gezellig. We zijn bij de jachthaven en een heel duur resort geweest, dat ligt allemaal op de route langs de oostkust. Uit het feit dat je Zein hier weer treft, zie je maar hoe klein de wereld is. Bonne rijdt hier zelf auto en dan wordt er op het werk natuurlijk over het verkeer gepraat, een Indiase collega wilde die dag Bonne wel even rijden, om een en ander bij te brengen, en toen was het boem op de “kont” van de voorganger. Vanwege de verzekering, via Bonne’s werk, moet je de politie erbij halen. Maar als je belt komen ze niet, want ze zijn net aan het koffiedrinken, dus moet je naar het bureau komen. Van het ene gebouw naar het andere en veel papierwerk. Ze hadden mij even opgehaald, want wetende dat dit lang zou duren, konden we avonds gelijk doorrijden. Een botsing aangeven bij de politie kost altijd 100 euro, dus achteraf kun je het beter afkopen, want zo’n deuk laat je hier maken voor 40 euro, maar ja de verzekering wil het zo. De kranten stonden deze week bol over wind en regen, dat vinden ze hier geweldig, en wij Nederlanders genieten daar ook van natuurlijk. Heerlijk door het water banjeren.
Groeten uit een nat Oman!

• 21 April 2012 - 07:48

Haydée:

Hallo Hll weer een leuk verslag, maar ik denk niet dat Bonne gauw iemand anders zijn auto laat rijden, je denk iemand zegt hij legt je wat zaken over verkeer uit en die veroorzaakt zelf een ongeluk, dat is pech.
    Maar leuk dat jullie nu een oude vriend uit Bangla daar in Oman tegen komen, geniet maar verder lekker in Oman groetjes

• 21 April 2012 - 08:42

Sita:

Regen en wind.....??? Apart ja!? Toch wel een plu meegenomen? hihi. En wij met z'n allen maar denken dat de wereld zo mega groot is?! Bijzonder om zo'n oude vriend dan weer duizenden kilometers verder weer te ontmoeten! Alles goedgekomen bij de politie? Geen rijontzegging gekregen? ;-))

Dikke tuut uut Farmsum en gewoon doorgaan met genieten en beleven!

• 21 April 2012 - 09:42

Monique:

Wat ik minstens zo leuk vind zijn al die foto's die je bij iedere gebeurtenis maakt, dan voel ik mij ook heel even in het buitenland :-)

• 21 April 2012 - 12:55

Ria R:

Leuk om te zien dat Zein totaal niet is veranderd. Het expatwereldje is dus eigenlijk best klein!
    En hoezo ondergelopen straten: het regent toch nooit in Muscat?
    Volgens mij geeft Bonne nooit meer het stuur over aan een "deskundige".Hoe staat het met jouw rijervaringen,Hilly?

Groetjes uit Zwolle.

• 21 April 2012 - 17:40

Winy:

Hallo een paar letters van mij ...en een beetje op orde.. kijk altijd naar je berichtjes en foto's heel interessant en kan er dan met Sita over praten ...tot de volgende maar weer groetjes

• 22 April 2012 - 13:24

Ria V:

Hallo Hilly Als ik het zo lees gaat het heeeeel goed met jullie,wat een leven hebben jullie,als
    ik jullie was bleef ik de rest van jullie leven maar in Oman wonen.Wij moeten het doen met
    een weekje Tenerife om de zon te zien,en dat kost ook nog een hoop geld,en jullie krijgen
    geld toe.
    Jannie de Boer word Dinsdag in Delfzicht ziekenhuis aan haar heup geopereert,dus die is voorlopig uit de running,we zijn nu nog met ze'n vieren op de zoals Kees het zegt D K club.

Groetjes en veel liefs uit Delfzijl