Honden - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Honden - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Honden

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

15 Juni 2012 | Oman, Masqat

De bewoners van Oman kennen niet zoals wij, huisdieren. Ons buurmeisje heeft een tamme vogel en wanneer je een hond aan een riem ziet is het een buitenlander. Toch zijn hier veel (wilde) honden, die komen vanuit de bergen, waar ze zelf hun prooi bij elkaar jaagden. In de loop der jaren zijn ze naar de stad getrokken en leven van restafval o.a. van restaurants. Ze opereren altijd in groepen (roedels) en vooral in de nacht hoor je een onophoudelijk geblaf. Waar we nu wonen hebben we de honden nog niet gehoord, maar in het vorige appartement (omdat we boven een restaurant woonden) wel. Toch lees je nog geregeld dat een groep honden een kind hebben aangevallen en daarom kun je hier, als je een groep traceert de politie bellen en die komen de groep de volgende dag afschieten. Deze honden kun je als particulier niet in huis nemen, want ze zijn echt wild (lees vals). Toch kunnen wij ons dit in Nederland niet voorstellen, omdat een huisdier iets knuffelbaars is. Afgelopen week hadden we 2 dagen geen water, maar omdat wij niet wisten of het hier normaal was (in andere landen wel) hebben wij niet te snel gereageerd. Tot wij even rond gingen bellen en bleek dat de rekening niet was betaald. Zolang wij hier wonen was er nooit een cent aan het water betaald. Wat bleek, van Bonne’s werk betalen ze deze rekening, maar die hebben nooit iets gekregen, de rekening ging naar de huisbaas en die gooide hem gewoon weg. Buiten om een waterbuis zat een grote sticker, no paying! (weet ik voortaan ook wat die stickers bij de andere huizen betekenen). Dus bij Bonne op het bedrijf direct actie, het hoofd financiën ging direct naar de waterleiding om te betalen, deze was verbaasd dat wij het zo lang volgehouden hadden, maar we hebben een watercooler, dus dan maar even kamperen. Vandaag heb ik bitterballen gemaakt, want ik mis hier mijn geliefde kroket. Maar de eerste zelfgemaakte kroketten liepen direct leeg, omdat het paneermeel hier zo fijn gemalen is.
Groetjes uit het warme Oman (viel hier maar een beetje regen….)
en Nederland heeft 12% kans te kwalificeren!

• 15 Juni 2012 - 14:46

Sita:

Zin in een fris buitje en een lekkere dobbe kroket???
    Kom maar snel heb ze alle 2 voor jullie klaar staan..... En ook het water heb ik betaald.... hihihi

• 15 Juni 2012 - 14:53

Jannie:

Kun je Pukkie niet een poosje aan mij uitlenen?

Bitterbalen en kroketten zijn niet goed voor je.
    Liefs G.en J.

• 16 Juni 2012 - 10:05

Haydée:

Hallo Hilly, weer een leuk verslag. Tip voor paneermeel, laat wat brood hard worden dan kan je deze met een deegroller of een fles dooroverheen heb je ook paneermeel en dan zorg je dat deze niet te fijn is, kan je verdergaan met je kroketten maken.

Voreger moesten we zelf onze paneermeel maken, tegenwoordig doet men dat niet meer, hoor wel of het gelukt is.

Goretje en ik hoop dat jullie genieten van het voetballen morgen

• 18 Juni 2012 - 09:33

Heiko,Anneke, Marco:

Hallo Bonne en Hilly,

Hartelijk bedankt voor jullie leuke kaarten !
    In 't Zandt (een Zeerijp) hebben we net de ZZ-races achter de rug. Dat is een parcours van 't Zandt naar Zeerijp waarop klassieke motoren gaan rijden. De oudste deelnemende coureur was ver boven de tachtig!
    Een geweldig evenement dat een keer per drie jaar wordt georganiseerd.
    Alles is te lezen en te zien op de website van 't Zandt: www.tzaandt.nl
    Wij blijven goed op de hoogte van jullie belevenissen en we kijken altijd weer uit haar het volgende
    verhaal.
    Met de hartelijke groeten,
    Heiko, Anneke & Marco

• 18 Juni 2012 - 09:38

Margreet:

Gisteren lekker kroketjes gegeten van Henriette aan PH kade. Gemeen he, maar je kent me.
    Zullen we een beetje middelen met het weer? Wij wat warmte, jullie de regen.
    Altijd flessen water in huis? Hey succes verder en groeten,
    Margreet.

• 19 Juni 2012 - 14:04

Anja:

ach wat zielig voor die honden maar is iid geen optie om ze zelf op te voeden!!!
    geen water lijkt me niet echt fijn daar maar jullie zijn stoere hollanders dus die kunnen wel tegen een stootje toch???
    kroketten ???? tja ieder zijn eigen verslaving?????
    ik wens jullie nog veel plezier en geniet er maar lekker van!!! Een regenbuitje??? Konden maar ff ruilen Hilly dat zie ik wel zitten!! liefs anja

• 19 Juni 2012 - 14:04

Anja:

kroketten ???? tja ieder zijn eigen verslaving?????

• 07 Mei 2017 - 22:07

Marianne:

Beste Hilly , ik heb 10 jaar in Oman gewoond en toen ik Oman definitief verliet heb ik 2 wadihonden mee genomen naar Nederland , ze zijn de liefste honden van de wereld en zeker niet vals , dat wou ik even rechtzetten , vr Gr Marianne