Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

06 Juli 2012 | Oman, Masqat

Zoals jullie weten hebben wij alle meubels in 1 keer gekocht en een spiegel boven het dressoir was nog nooit geleverd. Toen wij 3 weken geleden in die meubelzaak waren, werd ons verteld dat deze niet meer te leveren is. Dat is hier heel normaal, want als je iets ziet wat je mooi vind moet je het direct kopen, want misschien komt het nooit weer. De meubels komen bijna altijd uit China met grote boten in de haven aan. De echte Oman gangers weten precies wat er binnenkomt als ze in de haven een kijkje gaan nemen, zoals een Argentijnse boot is vlees, China meubels, Thailand kleding en Europa bloemen, en etenswaren voor de supermarkt (kaas, drop, varkensvlees en groente). Nu had de inkoper bij Bonne op het bedrijf gevraagd of alles naar wens afgeleverd was, die natuurlijk antwoordde: alles prima op een spiegel na (maar daar is mee te leven). Dus deze inkoper is naar de meubelzaak gesneld en 2 weken geleden werd een “prachtige” bruine met uitgesneden bloemetjes bezorgd, maar die hebben we maar weer teruggestuurd. Met wit strak is het niet de juiste combinatie, maar goed bedoeld, dus werd ons te kennen gegeven dat het misschien beter was, dat wij zelf op pad gingen. En ja hoor, gister is de spiegel bezorgd, zo zie je maar weer, geduld is hier een schone zaak.
Vandaag even boodschappen gedaan (supermarkt Carrefour is Frans) in een al in gebruik, maar nog te openen enorme shopping Hall (na de Ramadan is de opening). Er zijn alleen maar heeeeeeele dure merken te koop, dus alleen maar kijken. Veel winkels zijn al open en de aan de rest wordt druk gewerkt.
Onze gasfles was leeg, dus moesten wij (wat erg) uit eten! Hadden we een tafeltje met belletjes erop, kon je de ober of de manager bellen, dat had wel iets…. Willen jullie zondag even duimen dan heb ik mijn eerste Engelse grammatica tentamen,
Alvast bedankt vanuit Muscat en tot mails.

• 06 Juli 2012 - 10:43

Tom Z:

weet ik nog van juffrouw Scholten, Carrefour was een "karre vol voer". Dat jullie geen 2e gasfles hebben is waarschijnlijk opzet en dan hoef je ook niet naar die Carremetvoer. Nou vanuit een
    warm en zonnig Stone City de groeten en succes met dien English.

• 06 Juli 2012 - 10:44

Tom :

en weer de eerste

• 06 Juli 2012 - 11:09

Haydée:

Als jou foto's zie, lijk het erop dat ze daar niks anders doen dan eten, wat een lekkernijen.
    Succes met je engelse grammatica.

groetjes

• 06 Juli 2012 - 16:35

Anja:

het ziet er weer strak uit Hilly!! Jamer geen foto van de spiegel maar ach je hoeft ook niet alles te zien natuurlijk!!!!
    geniet er maar weer lekker van en tot gauw in Nederland!!!!
    liefs anja

• 06 Juli 2012 - 19:32

Alie Van Der Linde:

Hallo Bonne en Hilly,

Ik wens je veel succes met je examen zondag.
    Hier zal er geen zegen op rusten als dit op zondag werd afgenomen, maar daar moet het geen probleem zijn.
    Ik hoop voor je dat het gaat lukken.

Vriendelijke groeten,
    Alie

• 07 Juli 2012 - 12:28

Annie Kuijpers:

Good luck Hilly je kan t groeten uit Sneek

• 08 Juli 2012 - 11:55

Ypie:

Heel veel succes met de engels!!

• 09 Juli 2012 - 16:10

Fokje:

veel succes met Engels groetjes klaver

• 11 Juli 2012 - 17:25

Boukeline:

Sukkes mei dyn Ingelsk Hilly, dat moat dochs slagje (it liket wol wat op frysk)
    groetnis út Easthim