Vakantie - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

21 Juli 2012 | Oman, Masqat

Het ligt in de bedoeling dat wij eind juli met vakantie naar een heel koud en regenachtig land gaan.
Maar wij hebben beloofd het mooie weer mee te nemen en dat lijkt te lukken, al hopen wij natuurlijk op een heftige regenbui. Vandaag (want het is hier weekend) afscheid genomen van de buren. En omdat het hier dadeltijd is kregen we van allen dadels mee voor het vakantieadres. We kunnen de dadels niet allemaal meenemen, per stuk wegen die pakketten een kilo, en dan zitten we snel aan ons gewicht van de bagage. Nog even naar de kapper geweest, dat is hier altijd gezellig, alleen ben je wel de hele morgen kwijt, want ze manicuren ook direct de nagels, voor het schrikbarende bedrag van 6 euro. We hebben gister nog even een ontbijt gehad en dan kun je de lunch wel overslaan. Vanavond heeft onze Soedanese vriend ons uitgenodigd voor een etentje, dus we weten niet waar we heen gaan, verrassing! Natuurlijk vinden alle buren het jammer dat wij niet in Muscat zijn met de Eid. Dat is het feest na de Ramadan, met in de parken heel veel eten (hoofdzakelijk zoet) en muziek. Tijdens de ramadan wordt er na zonsondergang, dus ‘s nachts, gegeten en gedronken en daar we hier al bij diverse gezinnen voor uitgenodigd, maar wij zijn er niet….Eid is een beetje als bij ons de kerst, nieuwe kleren, lekker eten en voor de kinderen cadeautjes. Jullie begrijpen wel dat de winkels hier superdruk zijn met karren vol eten en kleding. Mijn buurvrouw vertelde dat zij voor 3 dagen feest, 8! nieuwe stelletjes heeft gekocht, zij verkleedt zich dus ongeveer 3 keer per dag (dat heeft natuurlijk ook met de warmte te maken.
Eind september gaan we weer verder met de weblog en misschien zet ik er nog iets Nederlands op,
Wij hopen dat jullie (net als ons met een beetje regen) een fijne vakantie zullen krijgen.

• 21 Juli 2012 - 18:33

Haydée:

Halo Hilly, ben benieuwd jullie te zien na al de feestjes en parijen die jullie hebben bezohct, tot spoedig in Delfzijl, groetjes

• 22 Juli 2012 - 09:56

Alie Van Der Linde:

Hallo Bonne en Hilly,

Ik wens jullie een fijne vakantie in ons kikkerlandje en bedankt tot dusver voor alle leuke verslagen en belevenissen.
    Ik kijk er weer naar uit in September.

Groetjes,
    Alie.

• 22 Juli 2012 - 10:55

Annie Kuijpers:

Hallo vakantiegangers
    Als ik dit typ,is het prachtig mooi weer en denk stiekem,dat jullie al wat zon vooruitgestuurd hebben,alvast bedankt.Dan beloof ik dat jullie in Nederland af en toe een buitje krijgen ha ha.
    Alvast heel veel plezier in Nederland,misschien zien we jullie nog voor september,in de Sneekweek zitten wij in Frankrijk gaan we lekker vakantie vieren.
    Groeten uit Sneek van Henk en Annie

• 26 Juli 2012 - 22:21

Boukeline:

Goeie fakânsje tawinske, it is hjir noch hieltiten super waar, mar nije wike wurdt it wer oars.
    Ach jimme ha ek genôch sinne hân de lêste tiid.
    groetnis gerrit en Boukeline

• 02 September 2012 - 12:54

J. Dingemans:

Beste mensen, ik weet niet of ik de juiste Bonne hier op het spoor ben. Is dit de Bonne die in 1975 en 1976 in dienst zat? Samen met Jan Plaizier, Sjef de Wit, Jaa Holvast en John Dingemans en anderen? Deze club mensen heeft nog regelmatig contact en zouden het hartstikke leuk vinden om eens wat van je te vernemen als je tenminste de juiste Bonne bent. Wil je een berichtje terugsturen zodat ik weet of ik de goede persoon hebt gevonden op internet?
    Groeten uit Rotterdam. Joke Dingemans