Terug in Oman. - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Terug in Oman. - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Terug in Oman.

Door: Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

05 Oktober 2012 | Oman, Masqat

Na vakantie met alle soorten weer, van 36 graden terug naar 8 graden, is het weer heerlijk lekker te genieten van het zonnetje met de zeewind. De vlucht hierheen had nog vertraging, omdat het toestel vanuit Dubai enige technische mankementen vertoonde en dit natuurlijk verholpen moest worden. Leuke thuiskomst hier waren de verjaardagskaartjes die op mij lagen te wachten en die uit Nederland had ik ook meegenomen. Alam die op ons huis heeft gepast (en hier ook geslapen) heeft voor nieuwe planten gezorgd in huis. Uien! Volgens hem kwamen daar hele mooie groene slierten aan, maar ze ruiken niet naar bloemen. Gister op kraambezoek bij de buurvrouw geweest, ze had 2 maanden geleden een dochtertje gekregen. Ze had al een dochter van 11 en een zoontje van 8 jaar. Om 18.00 uur werd ik verwacht en de kersverse vader en moeder, de 2 kids en de hulp uit Zanzibar zaten klaar om mij te ontvangen. De baby had de mooiste jurk aan en was een heel fijn kindje. Vanuit Nederland had ik klompjes van stof meegenomen en een kinderbestekje (ze eten hier met de handen!). Iedereen bevalt hier in het ziekenhuis, daar blijf je 4 dagen, dan nog 1 dag thuis en na 5 dagen weer aan het werk (zij werkt bij een ministerie). Meisjes krijgen 1 jaar borstvoeding en jongens 2 jaar (die moeten sterker worden, het blijft grappig….). Het was een mengelmoes van hapjes, maar keurig verzorgd. Eerst kreeg ik een kop koffie (Nescafé) met kleurrijke taart, knalroze. Daarna (echte)druivensap met een schaaltje geschilde appel en sinaasappel, pinda’s, olijven, gebakken banaan en gefrituurde hapjes (een soort Vietnamese loempiaatjes). Vandaag wilden we even een kopje koffie halen en we stoppen bij een restaurantje met groot coffeeshop op een bord. Binnen verteld de ober ons dat ze geen koffie hebben, maar alleen geperst vruchtensap, ook prima maar wel humor.
Groeten uit een zonovergoten Oman………


  • 05 Oktober 2012 - 11:25

    Heiko, Anneke & Marco:

    Hallo Bonne en Hilly,

    Hilly, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik kon jullie telefonisch niet bereiken in Nederland. Nu weet ik dus waarom. Het verschil met Nederland is zeker vandaag wel erg groot. Het is hier bijzonder herfstig met veel regen. Geniet van jullie mooi temperaturen en heel veel succes met alles!
    Met de hartelijke groeten van
    Heiko, Anneke & Marco

  • 05 Oktober 2012 - 12:00

    Suzanne:

    Wat een humoristisch reisverslag. Nederlanders geven toch wel de toon aan wat smaak van bloemen en planten betreft! Maar dat maakt het verblijf in andere culturen zo leuk!
    Zal ik de uienplant nog te zien krijgen t.z.t.?
    Veel groeten,
    Suzanne

  • 06 Oktober 2012 - 10:46

    Margreet:

    Weer lekker in de warmte! Maak me gek! Maar alle gekheid op een stokje; nu geen fratsen meer met doktoren e.d. op welk gebied dan ook, ha ha. Ga weer lekker genieten van je Nescafeetje en uienlucht en blijf gezond.

    Groeten van ons en tot mails.

  • 06 Oktober 2012 - 13:07

    Haydée:

    Hallo Leuk verslag, ik geniet elke keer bij het lezen van je verslagen, het voelt alsof men dat zelf meemaakt, jou foto bij het ontbijt is klassen, en zeg tegen Bonne dat hij niet zo serieus moet kijken als jij een foto neemt van hem.
    Nu ben ik nog jaloers op jou maar over 3,5 week niet meer, dan ga ik ook zoals je weet genieten van warm weer, groetjes natuurlijk ook voor Bonne en tot horens

  • 07 Oktober 2012 - 13:05

    Anja Koerts:

    Hallo Lieverds,
    wat fijn om weer wat te horen en dat jullie weer op je plek zijn!!!
    voordat ik het vergeet wil ik jou Hilly ook nog van Harte feliciteren met je verjaardag!!!
    jullie beleven nog steeds van alles en dat is fijn om te lezen!! Gewoon doorgaan met genieten zou ik zo zeggen.
    hier is het weer echt omgeslagen in herfst alhoewel als ik op het moment naar buiten kijk schijnt het zonnetje lekker en hangt mijn wassie buiten dus das ook niet verkeerd!!!
    vandaag over 1 week wordt ik 51 lentes en de dag erna vertrekken wij voor 15 dagen naar zuid Potugal!!!!!
    toch ook nog ff genieten van het mooie weer daar!!! althans dat hoop ik!!!
    ik wens jullie al het goede en tot gauw maar weer!!!!1
    LIEFS ANJA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilly-Bonne

Dit maal zijn wij zijn gaan werken voor een lokale aannemer in Oman. Bonne heeft er een baan gekregen als "Operartions Manager" en geeft leiding aan circa 600 mensen. Dit aantal is sterk afhankelijk van het aantal projecten dat onderhanden is. Het leiding geven gaat gelukkig door middel van tussenpersonen zoals site engineers, foreman enz. Als directe staf functioneren wij binnen een groep van 40 man/vrouw.

Actief sinds 25 Nov. 2008
Verslag gelezen: 857
Totaal aantal bezoekers 212487

Voorgaande reizen:

30 September 2008 - 14 September 2009

Bangladesh

21 December 2011 - 30 November -0001

Het Arabisch Schiereiland

Landen bezocht: