De kleermaker. - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu De kleermaker. - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

De kleermaker.

Door: Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

12 Oktober 2012 | Oman, Masqat

Vandaag even bij de kleermaker geweest om een paar broeken in te laten nemen. Verstellen of innemen, kost hier
0,50 eurocent en een nieuw ontwerp (waarvan je zelf de stof meeneemt) kost 1 euro. Het personeel bestaat uit Bangla’s en Indiërs. Ze werken nog met de ouderwetse trapnaaimachines, dat is slim, want dan kunnen ze doorwerken als het elektrisch uitvalt. Sommige kleermakers hebben er een motortje op gemonteerd en dat maakt vreselijk veel herrie. Ze krijgen geen maandloon, maar worden per kledingstuk betaald. Ik heb altijd mijn vaste kleermaker en die geniet van mijn lengtes (arm- en beenlengte), dat had hij nog nooit meegemaakt. Toen ik mijn kleding ophaalde, ging ik even een kopje koffie halen aan de overkant. Binnen 5 minuten kwam de kleermaker naast mij zitten en vertelde dat hij voor zichzelf begon per 1 januari in een pandje aan de oude haven en als ik dan daar bij hem kwam kreeg ik korting (kan dat nog op een dergelijk bedrag ?). Hij gaf mij zijn nieuwe visitekaartje (daar zijn ze hier gek op) en zei dat zijn baas nog van niets wist. Dus dat wordt een leuke verassing, want hij is een razendsnelle werker. Maar hij heeft gelijk, altijd proberen.
Dan hebben we een drama, want de airco in de auto is stuk, zaterdag plaatsen ze een nieuwe, het bedrijf waar Bonne werkt heeft een eigen garage. Dat wordt dus zweten voor ons, want de ramen open van de auto haalt ook niks uit. Je haalt ten slotte warme wind van 36 graden naar binnen. Er zijn grote veranderingen tijdens onze vakantie geweest, het restaurant (waar wij wel eten) heeft een nieuwe menukaart. Met een nieuwe salade, met exact dezelfde groentes, alleen nu niet gestapeld, maar in een rondje gelegd. Je moet er maar opkomen…….
Groetjes uit een zonnig Muscat.



  • 12 Oktober 2012 - 10:26

    Bernard Cheret:

    Hoi Hilly en Bonne,

    Leuk het verslagje te lezen van de kleermaker.
    Het is bij jullie beter weer dan hier. Begint wat frisser te worden.
    Donderdagmorgen al ramen krabben van de auto.
    Geniet er van en ben benieuwd naar jullie volgend verslag.
    groetjes,
    Bernard en Tita

  • 12 Oktober 2012 - 10:43

    Ria R:

    Het is wat; ben je even weg en er verandert enorm veel!
    Dat van die airco is inderdaad een ramp en nu maar hopen dat de eigen garage snel werk aflevert.
    Het werk van de kleermaker ziet er goed uit: je houdt zo de economie wel in stand daar.
    Leuk om je verslag te lezen: ik zie het zo voor me.

    Groetjes uit Zwolle,
    Ria

  • 12 Oktober 2012 - 11:37

    Titia Engberts :

    Hey hoi ...hier een berichtje van mij ...alles goed bij jullie♥
    Hier in Daam alles prima dus je was even weer in Ned geweest .
    Lekker warm bij jullie hier regen ,echt Herfst .
    Ik ga weer van jullie berichtjes genieten en de foto,s .
    Als je weer in Ned kom je dan even lang op Overdiep .we wonen hier zo heerlijk in ons appartement .
    Liefs van ons !♥♥

  • 12 Oktober 2012 - 16:13

    Riet De Groote:

    Beste Hilly en Bonne, Met belangstelling jullie verhalen gelezen! Wij, mijn vriendin en ik, overwegen om een reis naar Oman te maken. Niet georganiseerd.
    Nu lees ik ergens dat je 4x4's zou kunnen huren met een kampeeruitrusting. Maar helaas kan ik daar op allerlei sites niks verder van vinden, hoe ik ook zoek. Ook niet bij autoverhuurmaatschappijen.
    Hebben jullie misschien een tip voor mij?
    Vr. groet!
    Riet de Groote
    Amsterdam

  • 12 Oktober 2012 - 19:06

    Hilly:

    Hoi Riet,
    Hier heeft tot nu toe niemand gehoord van een 4x4 met campinguitrusting.
    Vele supermarkten verkopen complete kampeeruitrustingen voor weinig geld (o.a. de Carrefour)
    Jammer dat ik jullie niet verder kan helpen.
    Het kamperen is hier schitterend, je kan overal gratis een plekje zoeken.
    Groetjes Hilly

  • 12 Oktober 2012 - 23:30

    Thea Tonkes:

    He lieverds,

    Waarom heb jij mijn e-mail adres verwijderd,niet doen hoor contact houden.
    Heb een tijdlang niet op jullie site gekeken foeiiiiii.
    Lees net het verhaal over je kleermakertje.
    Zijn jullie alweer in Nederland geweest ondertussen?
    Ik zal de foto's allemaal ff bekijken morgen okeeeeeeeeeeeeeeeee.
    Veel liefs van mij.

  • 15 Oktober 2012 - 19:18

    Iefke:

    hallo luitjes, wat leuk om wat van jullie te horen!!

    Zeg Hilly, zou de kleermaker ook van mijn lengtes kunnen genieten denk je?


    groetennn uit de Worp Tjaardastraat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilly-Bonne

Dit maal zijn wij zijn gaan werken voor een lokale aannemer in Oman. Bonne heeft er een baan gekregen als "Operartions Manager" en geeft leiding aan circa 600 mensen. Dit aantal is sterk afhankelijk van het aantal projecten dat onderhanden is. Het leiding geven gaat gelukkig door middel van tussenpersonen zoals site engineers, foreman enz. Als directe staf functioneren wij binnen een groep van 40 man/vrouw.

Actief sinds 25 Nov. 2008
Verslag gelezen: 822
Totaal aantal bezoekers 212607

Voorgaande reizen:

30 September 2008 - 14 September 2009

Bangladesh

21 December 2011 - 30 November -0001

Het Arabisch Schiereiland

Landen bezocht: