Oud en nieuw 2008-2009 - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Oud en nieuw 2008-2009 - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw 2008-2009

Door: Bonne en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

02 Januari 2009 | Bangladesh, Dhaka

Ook hier is het 2009, alleen 5 uur eerder dan bij jullie.
We hebben ons prima vermaakt.
Om 20.00 uur hadden we met een groep Nederlanders afgesproken in een Japans restaurant. Dat was al een ervaring, eten met stokjes(ze hadden geen messen en vorken) dus maar even om een desertlepel gevraagd, je wilt toch iets binnenkrijgen.
Het is heel lachwekkend, want er mag geen drank verkocht worden, dus iedereen heeft zijn eigen tas met drank. Onze groep had bier, champagne en rose bij zich.
Maar omdat het onderweg wat lauw kan worden, krijg je van de bediening een glas uit de vriezer!! het beslaat direct zo koud, maar het drinken is ook gelijk koud.
Het is een prachtig gezicht als je iedereen gelijk zijn meegebrachte drinken op tafel ziet zetten en de bediening met glazen aan komt draven, in Nederland niet voor te stellen.
Om 23.00 uur zijn we naar de Dutch club gegaan.
Wij waren met de riksja gegaan want het was heerlijk weer, maar de meesten vragen hun chaffeur om ze 3 straten verder te brengen en dan 3 uur voor het restaurant te wachten,dat zit er bij ons nog niet in en we konden natuurlijk met verschillende mensen mee terugrijden, alleen zien wij buitengekomen onze riksjaman staan( die had ook 3 uur gewacht) dat vonden wij zo sneu, dus we zijn lekker op de riksja naar de Dutch club gegaan(ook vlakbij).
Daar was het feest buiten. (dat is heel vreemd oud en nieuw buiten). Bij het zwembad was het prachtig versierd en verlicht.
Er waren ongeveer 120 mensen, waaronder ook al bekende gezichten en de ambassadrice van Nederland was er ook met haar man.
Er werd gedronken en gedanst en er waren zelfs appelflappen en oliebollen.
Om ongeveer half vier waren we weer thuis, na een geslaagde avond.
Wij hopen dat jullie het ook gezellig hebben gehad en nog een heel gezond en aan alle wensen voldoend 2009 gewenst!!!!!
tot mails Bonne en Hilly

• 02 Januari 2009 - 14:41

Trea:

veul heil en zeg'n
    of gjelukkigj njieuwjaar

• 02 Januari 2009 - 15:37

Annie:

Hallo ook voor jullie daar,alles wat wenselijk is voor 2009 en dat je nog maar veel berichtjes achterlaat op deze site.Jammer dat die riksja man geen korte broek aan heeft ik wilde namelijk zijn gespierde benen wel een s zien,want jullie zitten met z,n tweeen in die riksja ? das flink doortrappen hi hi.
    Groeten van de fam Kuijpers ut snits.

• 02 Januari 2009 - 17:47

Theogepke@hetnet.nl:

hallo hilly.hier even een kort berichtje van ons. heb je die foto,s van sneek nog gekregen .ook julli een voorspoedig 2009 tot lezen,s

• 03 Januari 2009 - 08:51

Willy:

Hallo Hilly en Bonne, natuurlijk ook nog de beste wensen!! Zal wel een hele ervaring zijn om oud en nieuw daar te vieren. Ze zijn wel trouw hoor, dat ze op je blijven wachten, wel 3 uur lang!! Tjonge jonge!!
    Groetjes daar en tot horens!!

• 03 Januari 2009 - 18:44

Sietske En Henk:

Hoi Bonne en Hilly,

Nog de allerbeste wensen voor 2009.Heb maar geen kaartje gestuurd, weet niet hoelang die onderweg is. Wat leuk om jullie belevenissen te volgen op deze site. Heb nog niet alles gelezen maar ziet er mooi uit. Groetjes uit Ysbrechtum en misschien tot mei met de bq ?

• 04 Januari 2009 - 14:14

Heiko,anneke & Marco:

Beste Bonne en Hilly,

Een gezond en gelukkig 2009 toegewenst!
    Oud & Nieuw is bij ons rustig verlopen. De hele dag mistig, maar tegen 23.00 uur was het helder.
    's Avonds hebben we naar Youp van 't Hek gekeken.
    Marco heeft de afgelopen week voor het eerst geschaatst in Uithuizermeeden. Hij vond het leuk. Vandaag is het dooi en regenachtig, maar er is ons weer vorst met sneeuw beloofd.
    We zien wel.
    Hartelijke groeten,
    Heiko, Anneke & Marco

• 04 Januari 2009 - 14:15

Heiko,anneke & Marco:

Beste Bonne en Hilly,

Een gezond en gelukkig 2009 toegewenst!
    's Avonds hebben we naar Youp van 't Hek gekeken.
    We zien wel.
    Hartelijke groeten,
    Heiko, Anneke & Marco

• 04 Januari 2009 - 18:25

Boukeline:

Hartstikkene leuk om al dyn stikjes te lêzen, jimme begjinne al aardich te wennen sa te Lêzen, dat alles sa goedkeap is docht mij wol wer oan Indonesie tinken. In lokkich en sûn 2009 tawinkse, ik bin alwer benijd nei dyn stikjes dy't noch komme.

Hertlike groetnis, Boukeline en Gerrit

• 04 Januari 2009 - 19:03

Kid En Tjally:

Hallo Bonne en Hilly,

Voor jullie de allerbeste wensen voor 2009. Wat leuk om jullie ervaringen te lezen, kerst en oud en nieuw vieren in de warmte is ook weer eens wat anders.
    Vandaag regent het bij ons, de elfstedentocht komt er dus voorlopig niet.
    groeten van Kid en Tjally uit Sneek.

• 06 Januari 2009 - 10:07

Sita:

Het is een héél klein beetje laat maar het was erg druk bij de glazen bol en heb gewacht tot ik helder zicht had. Ik zie,ik zie wat jij niet ziet...
    Ik zie heel veel geluk,tevredenheid en gezondheid in 2009.Ik zie dat jullie je niet zullen bezeren aan koud en hard water.Jullie zullen jullie wentelen in warm water baden!! Ook zie ik dat de stamppotten zijn verdwenen.Jullie zullen in het jaar 2009 exotiche gerechten tot jullie nemen.Een aantal keren dit jaar zullen hoog boven alles uit zweven en terecht komen in het warme nest waar familie en vrienden jullie warm zullen omarmen! Een gezond bruin kleurtje zal jullie velletje sieren, wel niet zo bruin gezond als jullie mede mens van 2009 maar gezond wel!! Dit alles en nog veel meer, maar er moet ook nog iets van een verassing zijn,heb ik allemaal in mijn glazen bol voor jullie gezien.Nu ga ik héél snel in een hoekje zitten te wensen dat het ook allemaal uit komt! Het meeste ben ik wel vrij zeker van...maar dat geluk en gezondheid...daar stuur ik nog een paar extra wensjes achter aan.