WERKVERGUNNING, - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu WERKVERGUNNING, - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

WERKVERGUNNING,

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

08 Januari 2012 | Oman, Masqat

Eindelijk het is geregeld, Bonne heeft zijn verblijfs-/werkvergunning, ik nog niet want dat wordt een familievergunning en dat kost meer tijd. Ze denken zeker dat er dan nog 8 kinderen nakomen uit Nederland (grapje). Dus misschien moet ik over 3 weken even verplicht op vakantie en dat is ook geen ramp. De chauffeur wilde ons nog iets van het land laten zien, dat is natuurlijk heel leuk bedoeld, maar ook eigenbelang. Op vrijdag (hier dus zondag) is het heerlijk rustig op de weg en dan kan hij nog lekker even op het gas trappen. Hij had een vriend meegenomen en we zijn naar een warmwaterbron geweest. Daar worden alle auto’s gewassen omdat het in de stad niet met water mag, maar alleen met een borstel en voor een smerige auto kan je een bekeuring krijgen. Hele groepen zitten in die bron (net als Landal Greenparks) hutje mutje in het water (hoe komt dat water zo warm!!!!)
De vrouwen zitten een potje te koken en passen op de kinderen, terwijl de mannen elkaar op de foto zetten, dat vinden ze geweldig. Als ik een foto wil maken, spat er altijd wel weer een man voor de lens.
Vandaag bij de politie het rijbewijs gehaald (met ogentest!), toen een bankrekening geopend en dan lid worden van de Dutchclub. Dit alles neemt hier heel veel tijd in beslag. Bonne is blij dat hij eindelijk zelf kan rijden, want wachten op de auto is niet erg, maar de smoesjes die de chauffeur gebruikt (omdat hij altijd te laat is) zijn geweldig. De ene keer is hij de auto aan het wassen (verteld 2 dagen later dat hij dit nooit zelf doet, maar laat doen) of zijn nummerbord was verbogen??? of een vergadering (in dit land nooit voor 9 uur) of hij is op pad met een directeur die op dat zelfde moment bij Bonne in zijn kamer zit. Maar de chauffeur is een Indiër en die mogen heeeeeel graag slapen, dus je begrijpt het wel.
Sabah an-noor vanuit Oman.

• 08 Januari 2012 - 12:11

Trea:

jippie ben de 1e

• 08 Januari 2012 - 12:38

Anita:

En ik de 2e.haha.
    Ziet er leuk uit,de foto,s.

• 08 Januari 2012 - 12:51

Ria:

neem je toch gezellig een vriendinnetje mee naar nederland kan ze klaverjas leren hahahahahahah

• 08 Januari 2012 - 13:45

Tonny Silvius:

....en hier komt de vierde!!!

Fijn dat (bijna) alles is geregeld!
    Nog thee gedronken met Bea en haar gevolg neem ik aan....

groetjes van Tonny

• 08 Januari 2012 - 15:01

Jolanda:

Hallo luitjes,

Wat leuk jullie belevenissen weer te kunnen volgen. En na ruim 2 weken daar hebben jullie toch al aardig wat voor elkaar! Voor jullie duurt het natuurlijk allemaal erg lang maar voor het begrip in die landen lijkt het me aardig snel te gaan! We wensen jullie daar veel plezier kijken uit naar de verhalen. Liefs Mark en Jolanda

• 08 Januari 2012 - 17:26

Gert:

Dat beeld van de bergen had ik niet verwacht. Is dat een groot gebied?
    Een prachtige auto, Daar is niets mis mee.
    Dinsdag komt de koningin bij jullie op bezoek. Ik had nog vlaggetjes voor Hilly willen zenden, maar ben daarmee te laat. Sorry.
    Groet van Gert & Jannie

• 08 Januari 2012 - 18:03

Annie Kuijpers:

Nou dit is grappig de verhalen volgen nu in rap tempo,daar hou ik van.Prachtige auto trouwens en nog mooi schoon.
    Groeten H & A

• 09 Januari 2012 - 04:00

Marion:

Leuk Hilly om je blog weer te kunnen lezen! Ben benieuwd naar je vrhalen uit Oman. Groeten uit Dhaka!

• 09 Januari 2012 - 14:24

Ria R:

Succes morgen met het hoge bezoek! Zorg dat je even ergens in beeld bent(met of zonder sluier/jurk)
    Groetjes uit Zwolle

• 12 Januari 2012 - 18:55

Sita:

Oeioei wat een pracht wat een beleving!!! Hoe....uuuu..... was de thee bij Bee?? Laat maar gauw weer iets horen ik begin ontwenning verschijnselen te krijgen. hahaha

Vette tuut uut un nat Farmsum

• 15 Januari 2012 - 15:43

Jacob:

WERKvergunning? Het ziet er uit als vakantie... :) hahaha
    Groeten uit NL
    Ik ben net een week in Zuid-Afrika geweest, was ook leuk!