De verhuizing - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu De verhuizing - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

De verhuizing

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

11 Februari 2012 | Oman, Masqat

De verhuizing vanuit ons voorlopig appartement ging snel op 2 februari, alle koffers achter in de auto en dat was zo gebeurd. Maar voor de kleine klusjes had de huisbaas (die nu zelf op vakantie naar Bombay is; vrijgezel, wat zou hij daar doen?.......) ons een Pakistani in de maag gesplitst, die altijd ja zegt en niks begrijpt. Er was een WC bij die stonk naar je weet wel…., maar daar had hij helemaal geen zin in, want dan moest de pot eraf en het lag aan de ontluchter, hij wist het zelf ook want hij had zelf de nieuwe wc-pot erop gezet, maar was het vergeten. Ook had hij de wasmachine aangesloten, maar vergeten de transportbouten voor het vervoer eruit te draaien, dus het leek of er een vrachtauto in huis was met het centrifugeren, maar gelukkig deed hij het nog. En de Pakistani schudt alleen maar ja. Nu wilden wij graag elektrisch en water op het dakterras, dat zou hij snel even regelen, kom ik bij hem kijken (dat moet wel) heeft hij een grote tv ontvangstschotel gesloopt en die wilden wij gebruiken als parasol voor schaduw (hij was van de vorige bewoners) maar ja het levert hem een mooie ijzerprijs op en binnen is binnen. Er is tot nu toe met wat hij gedaan heeft nog niks goed gegaan, maar hij blijft enthousiast. Wij hopen volgende week internet en een schotel te krijgen, maar ja geduld is een schone zaak. Van de inrichting van ons huis maak ik in april foto’s, want volgende week komt Ria 3 weken en over 4 weken komt Sita 3 weken en die zijn natuurlijk stoknieuwsgierig, dus dat houden we mooi zo hihihi. Gister is voor het eerst mijn houseboy geweest en raad eens: hij is een Bangla, zijn naam is Mizan (pukkie dus). Hij spreekt Arabisch, Hindi, Maleisisch, Indisch, Bangla en voor mij gelukkig ook Engels. Je kunt hier een Indische of Pakistaanse vrouwelijke hulp krijgen, maar die spreken geen woord over de grens en dat is (heb ik gemerkt met de Pakistaanse timmerman) supervermoeiend.
We hebben ook nog even een kopje koffie gedronken in 1 van de duurdere hotels hier (400, - euro per nacht, natuurlijk zonder ontbijt….)
We hopen dat volgende week het internet en de schotel aangesloten zijn, Bonne kan op zijn werk alles wel lezen en uitdraaien, alleen kan ik nog niet beantwoorden. Maar er blijft hoop, alle mooie dingen komen langzaam.
Tot mails en op naar een 11 stedentocht!!!!!!!

• 11 Februari 2012 - 08:52

Hilde:

Wat een gedoe allemaal maar het ziet er daaar wel mooi uit er zullen ook vast minder leuke kanten zijn. En dat kopje koffie jemineetje........
    Veel plezier met de vakantiegangers op visite. Veel plezier. En uuh it giet net oan, de 11 steden komt er niet. Het gaat hier weer dooien na 2 weken winterplezier. Laat het voorjaar nu maar komen. Wij gaan vandaag nog ff met z´n vijfjes schaatsen de oudvaart uit we zien wel waar we terrecht komen.
    groetjes Hilde

• 11 Februari 2012 - 08:55

Haydée Rodriguez:

Hallo Hilly en Bonne, eindelijk dus verhuist, maar zo te lezen valt er nog genoeg te doen bij jullie in huis, maar ja dat overleven jullie wel, ben benieuwd naar de foto's die dus binnenkort komen.
    Koffie is dus duurder dan hier zelf, succes met Mizan.
    En is Bonne wezen golven.
    Succes met alles en de groetjes Haydée

• 11 Februari 2012 - 13:49

Kees En Ria V:

Wij wensen jullie veel plezier in je nieuwe huis,en wie weet wat je nog meer voor verrassingen
    tegen komt.En Bonne kun je mij uitleggen hoe dat zit met die ontluchter van de closetpot ?
    Ik ben benieuwd,heb jij in Nederland wel eens een closetpot met een ontluchter gezien ?

Groetjes en tot de volgende keer maar weer.

• 11 Februari 2012 - 20:00

Sytze En Diete:

Nu verhuizen is snel daar voor jullie maar snelheid in aansluiten hebben ze in Oman nog nooit van gehoord.Bonne en Sytze deden het hier in Friesland wel een stukje sneller,maar je hebt nu tenminste een eigen plekkie en dat zal best fijn zijn.Mijn koffie is hier een stuk goedkoper.Sytze en ik zijn vandaag bij de sneekermeer op het ijs geweest,het was een heerlijke zonnige dag met heel weinig wind.Ben weer in de ielanen begonnen te werken na 2 maanden afwezigheid vanwege tjiska haar rug perikelen dus het draait hier weer een beetje normaal.Leuk dat ria en sita komen kunnen jullie lekker wat van de omgevong bekijken,hoop snel dat je internet hebt en kun je nog effentjes het email adres van bonne doorsturen kan het nergens meer ontdekken.Nu de groetjes en morgen gaat het hier dooien wel jammer maar er is hier volop geschaatst alle vaarten meren waren betrouwbaar in zeer korte tijd.tot mails groetjes van sytze en diete ut snits

• 11 Februari 2012 - 20:06

Sita:

Nou......jullie wilden zo graag dat ik kwam!! En dan ook nog zo'n hotel voor me boeken! Ik ben......sprakeloos!!! Echt waar!!

House-boy???? Dat meen je toch niet?? Dat is toch een house-man? haha

Het schiet op!Aan de voorpret gaat een einde komen.......

• 12 Februari 2012 - 16:22

Willem En Alie:

Hallo Bonne en Hillie, alweer een mooi verhaal van jullie,het duurt wel lang niet voordat jullie te plak zijn ,maar de aanhouder wint he en zet je mannen maar goed aan het werk. Alles oke hier ,de elfstedentocht gaat niet door, het ijs is niet dik genoeg . Heel jammer want we stonden al in de startblokken om naar het Heitelan te gaan.Gister naar Appingedam geweest daar was ook wedstrijdrijden voor de grote mannen, prachtig en schitterend weer.Jullie missen wel wat hoor?? Verder rustig aan de kl belt,vandaag al een beetje dooi en morgen gladde wegen zegt P P. Nou dag hoor tot de volgende keer van W en A.