DE KAPPER - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu DE KAPPER - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

DE KAPPER

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

18 Februari 2012 | Oman, Masqat

Hier vlakbij is een heel klein kapperszaakje, dat eigenlijk alleen maar 1 model kan knippen. Maar Bonne dacht een kapper is een kapper dus, naar binnen. Nu liet hij tussen duim en wijsvinger aan de kapper zien wat eraf moest, ongeveer 1 centimeter, maar de kapper begreep dat het haar tot een centimeter gekortwiekt moest en in met 1 royale knip, lag de hele nekpartij op de grond, Bonne ging staan en zei de kapper het zo mooi was en dat hij heel tevreden was, de kapper uiterst verbaasd en wij 2 euro lichter, want dat kost een knipbeurt!
Mizan werkte voor het eerst in zijn leven met een stofzuiger en hij kwam mij vragen waar het verlengsnoer in moest. Ik liet hem zien dat je het snoer er zo uit kon trekken en hij had ogen als schoteltjes. Het leek hem geweldig met zo’n ding te werken alleen toen ik hem bezig zag moest ik lachen, iedere keer als hij een stukje voorruit moest, haalde hij de stekker uit het stopcontact en duwde de stofzuiger met de hand een stukje verder, ik vertelde hem dat je hem draaiende weg gewoon aan kon trekken, net zoals je een hond uitlaat! Toen hij stopte vroeg hij mij waar hij de stofzuiger neer moest zetten en al pratende drukte ik op de knop, zodat het snoer naar binnen schoot. Daar begreep hij niets van en vroeg mij hoe de stofzuiger nu wist dat hij klaar was.
Vandaag zijn we lid (member) van een hotel geworden. Dat komt hier heel veel voor en dan kan je gebruik maken van de sauna, jacuzzi, fitnessruimte, zwembad en je krijgt 15 procent korting als je iets in het restaurant gaat eten of drinken. Natuurlijk krijg je weer een pasje met foto, daar zijn ze hier gek op. Sinds onze komst hier gaan we elke dag uit eten want we hebben nog geen gas. Deze week wordt het geleverd. Er worden gasflessen aan huis bezorgd en er was 1 sleutel voor het gasflessenhok in omloop. Dus wij 20 kilometer verderop een sleutel bij laten maken, maar die paste niet, dus maar weer even terug.
Tot mails uit een zonnig Oman.

• 18 Februari 2012 - 09:28

Anita:

Wat lekker goedkoop zeg de kapper,valt wel mee met Bonne zijn haar ik dacht dat die het veel korter had gemaakt .En wat lekker zeg een duik nemen in het zwembad ,alleen ik mis nog een foto van jou in bikini!.En wat een luxe elke dag uit eten heerlijk toch.Ik zou zeggen geniet ervan.

Gr Anita

• 18 Februari 2012 - 09:45

Monique:

Nou, daar mocht ook wel wat vanaf Bonne! Het eindresultaat valt reuze mee :-)

• 18 Februari 2012 - 13:06

Alie Van Der Linde:

Hallo Bonne en Hilly,

Ik heb hardop zitten te lachen bij de foto,s van de kapper.
    Geweldig, maar goed dat ze onderaan begonnen zijn.
    Kon Bonne op tijd zeggen, stop maar, zo is het prima.
    Wat leven de mensen daar toch heel anders hé, ook geen stress volgend mij.
    Volgens mij weten ze niet eens wat het woord betekent.
    Hilly, weer leuk geschreven, ik geniet er iedere keer weer van.

Groetjes vanuit een regenachtig gekke zaterdag in Delfzijl.
    Alie.

• 18 Februari 2012 - 15:37

Haydé Rodriguez:

Ja mooi verslag weer en Bonne is flink gekortkwiet zoals je zei en daarna dus lekker gaan zemmen wat een lekkernijen zeg, kan je direct daarna ook de fitness ruimte in.
    Veel succes met het afronden van alles in huis .
    liefs en groetjes voor jullie beiden Haydée

• 18 Februari 2012 - 21:51

Anja:

Echt waar bij ieder verslag van jullie schrijf ik wat maar de helft komt niet over hoe kan dat toch?????..

• 18 Februari 2012 - 21:53

Anja:

dit wordt mijn derde verslag op deze pagina en tot nu toe weer 1 niet over gekomen dat verhaal van die kapper is leuk en die van de stofzuiger al helemaal!!!! kom maar op met nog meer van die vrolijke verhalen en succes met koken binnenkort!!! t zal er toch maar eens van moeten komen toch?????

• 20 Februari 2012 - 12:25

Tom:

had wel wat meer afgekund, is nu nog lang en voor het geld hoef je het niet te laten.
    Dit was geen dameskapper begrijp ik. Nou, ga weer aant werk groeten. Tom

• 21 Februari 2012 - 11:15

Sita:

Hey Toppers,

Er begint dus een beetje vorm in te komen? Ook in Bonne zijn haar?? Hihihihihi. Elke dag uit eten!? Hoop dat er wat te kiezen valt op de kaart? Zo'n pasje is wel helemaal top! Als je dan in juli naar de sauna gaat kan je daar lekker afkoelen? Wordt na elk berichtje van jullie nieuwsgieriger en bibberiger.... Maar komt al goud!

Grout en dikke tuut uut Farmsum

• 21 Februari 2012 - 20:45

Anneke En Douwe:

Hoi bonne en hilly,

We volgen jullie belevenissen op de voet.
    Het heeft heel wat voeten in de aarde om alles gereed te krijgen.
    Jullie leven net niet meer uit de koffer maar daar is ook alles mee gezegd.
    Je kunt niet zeggen dat het leven daar saai is Hilly.
    Bonne heeft geluk dat haar groeit.
    Je hoeft de volgende maand niet weer.
    Robin is sinds kort uit huis.
    Met man en macht is het huis klaargemaakt.
    Vorige week is er nog een nieuwe badkamer en keuken en wc in geplaatst.
    Alles werkt en is klaar op wat kleine dingen na.
    Emily krijgt volgende week de sleutel.
    28 febr moeten we naar de notaris.
    Voor haar erg spannend.
    Dus is er weer van alles te doen.
    Rick heeft Robin zijn kamer direkt in beslag genomen.
    Dat moet hier en daar even worden geverft.
    Rick heeft in de vorstperiode bij de kolk een koek en sopie tent gedraait smoordruk was het.
    Maar beeeere gezellig.
    Het weekend zij we naar Hindelopen geweest er was kruiend ijs van wel 6 meter hoog prachtig gezicht.
    Ook zijn we op ziekenbezoek geweest bij Roel.
    Die had twee liesbreuken en is daar aan geopereerd.
    Als hij maar niet met Lies breekt hahaha.
    Het is goed gegaan.
    Dit was het weer zo,n beetje.
    Het allerbeste en heel veel groetjes van ons.

Douwe en Anneke en Kids.