Met Ria naar de top - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Met Ria naar de top - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Met Ria naar de top

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

08 Maart 2012 | Oman, Masqat

Donderdag zijn we naar de Amouage parfum fabriek geweest. Dat was voor Ria, die gek is op geurtjes, een waar eldorado. En hun nieuwste geurtje gaat dus ook mee in de koffer. We kregen een rondleiding door de fabriek waar alles nog met de hand gebeurd bij het verwerken van de 1000 flesjes die er per dag uitgaan.
Via Nizwa, waar we soucks hebben bezocht, terug via de hoogste berg van Oman, ca. 3000 meter. Halverwege hebben we koffie gedronken op een terras bij een hotel dat alleen maar rust uitstraalde met een uitzicht over de bergen.
In het Crown Plaza hotel hebben we ons eerste wijntje bij het eten gehad (in de horeca wordt geen alcohol geschonken, op enkele hotels na).
Vrijdagmorgen zijn we met een glasboot (via de glazen bodem kun je de vissen bekijken) langs de kust gevaren. De tocht bestond uit dolfijnen spotten en we hebben er honderden gezien. Daarna kregen we de kans om te snorkelen en dat was een hele ervaring in dit heldere water. De kapitein ving met een ijzeren priem 2 inktvissen! Op de terugreis een hele mooie tocht langs de kust. We waren met 12 mensen aan boord en werden onderweg voorzien van drinken en bananen.
Die zelfde avond hebben we even boodschappen gedaan, niet wetende dat het betaaldag voor de Bangladeshi en Indiërs was. Dus onvoorstelbaar druk, vooral bij de horloges en telefoons.
Ria en ik kregen een officiële uitnodiging van de buurvrouw (een Omanese) en we werden om 20.00 uur verwacht. We hadden nog even in de Golf van Oman gezwommen en omdat de taxichauffeur niks begreep, waren we 3 kwartier te laat (leuke binnenkomer) en wij verwachten een kopje koffie. Nee dus. Eerst een glas sap, toen allemaal hartige hapjes ( pizza, springrolls en worstenbroodjes. Daarna thee met alle soorten koekjes, daaropvolgend een heerlijk toetje van pompoen met als afsluiter chocoladecake (23.15 uur). Interessante bijkomstigheid we hadden om 19.00 uur net gegeten. Het was heel gezellig en we zijn heel veel te weten gekomen over het leven in Oman.
Wordt vervolgd,
Groetjes Bonne, Ria en Hilly

• 08 Maart 2012 - 18:37

Jolanda:

Oh wat hebben jullie het daar toch heerlijk. Alle dagen mooi weer en zulke lieve mensen om jullie heen. Die gastvrijheid.. fantastisch. Kunnen we hier nog een hoop van leren. Volgens mij vervelen jullie je geen moment. Zou mijn koffers wel willen pakken en ook even een paar dagen bij jullie doorbrengen. haha. Maar gelukkig de dagen worden hier ook zichtbaar langer. Het voorjaar lijkt in aantocht.
    En hoe bevalt het werken Bonne daar. Inmiddels wat gewend? Toch weer een hele andere cultuur. Al kent Bonne Oman natuurlijk al veel langer.

Lieve groeten van Mark en Jolanda

• 08 Maart 2012 - 19:09

P & T Oet Daam .:

Hoi luitjes ..de foto's zien er weer prachtig uit en de verhaal natuurlijk !!
    Zo te lezen hebben jullie het naar de zin .
    Dus er is daar ook tezien dat er betaaldag is ...nou hier ook hoor elke laatste week van de maand is het ook druk hier bij AH ...we wonen er direckt boven ..dan zeggen we tegen elkaar het is weer de laaste van de maand ...druk druk !!
    Dat parfum fabriekje was ook wel wat voor mij ....heerlijk !!! en de flesjes zijn ook mooi!!!
    Groetjes vanuit Overdiep Appingedam xx

• 09 Maart 2012 - 10:28

Annie Kuijpers:

Hallo Oman
    Wat een heerlijke verhalen (letterlijk en figuurlijk ha ha)T lijkt wel een paleis bij de buurvrouw.
    Zal straks wel weer wennen zijn,als Ria weer weg gaat.
    De hartelijke groeten uit een opgang komend voorjaar in Sneek.

• 11 Maart 2012 - 14:02

Monique:

Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken en wat leuk dat Hillie het zo mooi met ons deelt!

• 11 Maart 2012 - 16:07

Fam. Switters:

Hallo Bonne & Hilly,

Bonne, van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!
    Jullie ook bedankt voor de prachtige verjaardagskaart die ik gisteren kreeg voor mijn verjaardag.

We genieten steeds weer van jullie belevenissen.
    Geweldig dat we dat allemaal kunnen meebeleven !

De hartelijke groeten vanuit 't Zandt,
    Heiko, Anneke & Marco

• 11 Maart 2012 - 16:40

Atze & Petra:

Hej Bonne en Hilly
    Bonne gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ik was alles weer eens kwijt maar heb jullie gevonden. Prachtige foto's en wij maar denken dat jullie in een grote zandbak zitten, fijne verjaardag nog.
    Hartelijke groet
    Atze en Petra

• 11 Maart 2012 - 18:08

Tom:

hey Bonnema, van harte met deze dag hoe oud/jong hoor ik nog wel es

Lekker makkelijk op deze manier even feliciteren met het feit dat je nu weer (bij) bent.

Kado is met Hilly al besproken, komt nog wel zoals elk jaar.
    groeten van Tom and the boppers.