“ONS” HUIS - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu “ONS” HUIS - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

“ONS” HUIS

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

23 Maart 2012 | Oman, Masqat

Hoe gaat het met de griep in Nederland? We hoorden iets over een epidemie.
Afgelopen weekend was er in een hoteltuin een avond georganiseerd voor Nederlanders. Met een warm/koud buffet, dit werd met behulp van de ambassade opgezet, en de avond begon met het Wilhelmus. Met een bandje dat veel dansmuziek speelde. Het is vreemd dat je hier van alles kan organiseren en nooit op het weer hoeft te letten. Toch waren de Omani’s hier de afgelopen dagen weer in de stress, want er was een zandstorm in de woestijn en de restanten vlogen over Muscat. Het leek net alsof het mistig was en de terrasjes waren dus leeg, want de Omani’s zijn erg bang voor “chainging weather” . Ze hebben het er nu ook al over dat er misschien regen komt, alleen vertellen ze er geen jaartal bij.
Hierbij de foto’s van ons huis. Er wonen alleen maar Omani’s in de straat en wij hebben uitzicht op een Omanese jongensschool (daarover vertel ik later). Na vele rechte strakke appartementen gezien te hebben, had dit huis iets nostalgisch. Wij wonen in een nieuwe buurt van ongeveer 14 jaar oud, daarvoor was het nog een grote zandbak. Het huis heeft 2 woonkamers, een eetkamer, 3 slaapkamers, 3 toiletten, 2 badkamers, een hal en een voorraadkamer. Over de gehele oppervlakte hebben we een dakterras. Dat moet nog wat ingericht worden, maar het uitzicht is er schitterend over de stad Muscat.
Wij zijn nog even naar een hotel geweest, dat als enige varkensvlees op het menu heeft; dat is hier dus een uitzondering. Er zijn in heel Muscat 2 supermarkten, die varkensvlees in een aparte kleine ruimte verkopen.
Groetjes uit Oman

• 23 Maart 2012 - 15:09

Haydee Rodriguez:

Hallo Hilly en Bonne, weer een leuk verslag net als de laatste twee over Ria.
    Jullie huis is leuk ingericht en wat een ruimte hebben jullie de bar is ook goed gevuld zo te zien en wat ik zag dat in een van jullie logeerkamers staat op jullie dekbedovertrek CUBA CUBA CUBA is dat
    speciaal voor mij om te zien, en jullie zwembad is ook leuk op dakterras.
    Hebben jullie al een housewarming up gehad of moet die nog komen.
    Groetjes en tot horens Haydée

• 23 Maart 2012 - 15:11

Ria R:

Bekende beelden,behalve de bloemversiering van de trap. Zijn de stellingen in de voorraadkast al geleverd? De griepepidemie blijft hier voorlopig nog even uit. Het is prachtig lenteweer met af en toe een "rokjesdag".Het is 's morgens nog frisjes.
    Ik ben benieuwd wat er wordt verkocht in de schoolkantine van de boysschool.
    Groetjes uit Zwolle

• 23 Maart 2012 - 16:01

Boukeline:

Hoi Hilly en Bonne, dat sjocht der goed út, prachtich terras man.
    Wij ha de griep net, genietsje wol fan it geweldige waar, hearlik it liket wol simmer.
    groetnis, Boukeline en Gerrit

• 23 Maart 2012 - 17:34

Sita:

Wat een Daalders plekje!!! Het heeft ff geduurd maar nu hebben jullie ook wat!! En net een beetje als thuis....zwart/wit!!
    En ik?? Wedden dat ik nog eens met mijn weelderige billen in dat bad/bed/bank/zwembad en terras zal zitten???

Dikke tuut uut Farmsum

• 23 Maart 2012 - 17:34

P & T Oet Daam .:

Hoi ,hier een berichtje van ons .
    De Griep valt wel mee hoor ...tenminste wij hebben geen last .
    Het is hier heerlijk lente weer ,hebt al een paar dagen in de zon gezeten .
    Jullie hebben een leuk appartement hoor ,daar kunnen jullie het wel uithouden !
    Ik blijf jullie volgen ...tot mails !! xx

• 23 Maart 2012 - 18:36

Alie Van Der Linde:

Hallo Bonne en Hilly,

Aan de foto,s te zien lijkt mij het geen straf om daar te wonen.
    Ziet er hartstikke leuk uit.
    Wie maakt dit allemaal schoon. Jij Hilly, of hebben jullie daar ook iemand voor misschien. haha.

Groetjes van Alie

• 23 Maart 2012 - 19:40

Annie Kuijpers:

Hallo Hilly en Bonne
    Wow wat een prachtig huis,niet vervelend om daar te wonen,alleen het zwembad van 3 meter valt een beetje tegen ha ha.
    Ook hier in de Gerbrandystr geen griepverschijnselen,en uh daar zit ik ook niet op te wachten.
    Alvast een heel fijn weekend,oh ja zijn jullie met de jaarlijkse volleybal barbeque ook in Nederland?
    Groetjes van Henk en Annie

• 23 Maart 2012 - 22:01

Anja:

Dat ziet er allemaal weer heerlijk uit !! we genieten in ieder geval van het lente zonnetje hier . het verslag was als van ouds en ga zo maar lekker door. veel plezier daar liefs anja

• 23 Maart 2012 - 23:05

Anita:

Hoi B@H,Het ziet er prachtig uit allemaal, 5 pits gastel wat een luxe ,enne die eettafel vind ik ook mooi mag je dat ook hier mee naar toe nemen !
    Met de griep valt het wel mee wij heben het in ieder geval niet gehad.
    Groetjes Anita.

• 24 Maart 2012 - 07:47

Hilde:

Wauw wat een mooi huis ziet er niet verkeerd uit. Zou bijna zeggen boek de zomervakantie wel om hihi. Net of jullie op ons met onze kids zitten te wachten haha. Nee we gaan wel gewoon naar Texel hihi. Maar het lijkt me daar wel heerlijk. Het wordt hier ook steeds zomerser, met alweer een zonnetje worden we vandaag weer verwend.
    Hier nog geen griep gesingaleerd en laat dat ook maar zo blijven dacht ik.
    groetjes Hilde

• 24 Maart 2012 - 08:41

Anneke En Douwe:

Hoi Hoi,

Nou, jullie zitten er netjes bij hoor.
    Wat een ruimte.
    Moet je dat zelf schoonhouden?.
    Jullie leven het meest buiten niet?.
    Wordt het ook niet vies.
    Het is hier prachtig lenteweer.
    De natuur ontpoft.
    Alles komt weer tot leven.
    Elk jaar weer een wonder.
    En het blijft ook nog een paar dagen zo.
    Lekker van genieten.
    Het allerbeste en de groetjes van ons,

Douwe Anneke en Kids.

• 24 Maart 2012 - 09:13

Willy:

Hallo Hilly en Bonne,
    idd. het lijkt me een heerlijk huis toe, lekker de ruimte en dat zwembad zou voor mij ook ideaal zijn. Even elke ochtend, lekker vroeg een stuk of "tig" baantjes zwemmen, maar ja... je kan niet alles hebben. Even over de griep. Ik zelf ben een behoorlijk tijdje ziek geweest, maar knap nu weer op, gelukkig! Kreeg de griep er ook nog overheen, nadat Jappie hem heeft gehad. We hopen dat we nu alles gehad hebben en lekker kunnen gaan genieten van een heeerlijke zomer, wat er hier nu deze dagen erg goed op lijkt.
    Groetjes en tot horens, Willy Greidanus

• 24 Maart 2012 - 16:03

Margreet:

Hier geen griep hoor, genoeg andere ''afleiding''. Moeder nog in Antonius en ikzelf naar de kaakchirurg voor verstandskies. Maar voor de rest is alles best. Wat een prachtig tweede huis hebben jullie! Dat ziet er goed uit! Ik zie dat de beige badkamertegels al weer in zijn, dus we hoeven niet te verbouwen!
    Is het op het dakterras wel te verkeren met zulke hoge temperaturen of heb je een houseboy met palmbladeren te wapperen? Ik hoop dat je weer helemaal je draai vindt, maar dat zal wel geen probleem zijn met het organisatorisch talent dat je hebt. Koken op zo'n gasfornuis is ook geen straf,
    heerlijk! Tis hier prachtig lenteweer, de korte broek kan aan. Zie al weer uit naar je volgende verslag,

groeten en dikke tuut!

• 25 Maart 2012 - 16:05

Corrie:

Hoi Bonne en Hilly
    Jimme ha it mar goed foarelkoar dêre, in hûs mei alles derop en deroan en dan ek noch sa'n dakterras mei swimbad.Genietsje der mar goed fan.
    Hjir gjin griep, mar wol moai waar, it sintsje derbij, lekker temperatuurke, mar it hellet it fanselts net bij de temperatuur bij jimme.
    Binne benijd nei wat jim noch mear meimeitsje.
    Groetnis,Meinte en Corrie

• 26 Maart 2012 - 17:08

Ria & Reint:

mooi hoor he b je zo,n mooie gasstel en nog uit eten hahahah mischien wel goedkoper dan dat je helemiddag in de keuken staat en geen griep hier geweest maar wel op m,n werk overgeven diaree en het is hier heerlijk weer zondagmiddag lekker in de zon gezeten en al lekker verkleurd later effe naar termunten met jam en een visschotel gehad heeeeeeeeeeeeerlijk 30 maart mogen we de caravan weer naar borger brengen dus weekenden op de camping groetjes oet naiwole en we horen weer. maar een heeeeeeeeeeeeeel mooie huis hoor prachtig geniet er maar lekker van doei doei moi moi

• 29 Maart 2012 - 11:40

Willem En Alie:

Hallo Bonne en Hillie,wat een mooi huis hebben jullie, en wat mooi ingericht ,alles nieuw super hoor.Kunnen we ook ruilen ???Met ons is het prima , het was prachtig weer de laatste dagen ,lekker buiten gezeten. WE zijn ook naar Terschelling geweest ,de toeristen komen alweer ,de boot was teminste bomvol. Roelie is ook weer verhuist, en woont nu in het Van Julsinghatehuis,ze heeft steeds meer zorg nodig,erg jammer voor haar maar het is gelukkig dichtbij zodat ik en haar vrienden en kennissen gauw es even naar haar toekunnen ,en dat vind ze heel mooi.
    Met de verdere fam gaat het ook goed,volgende week alweer Pasen, wordt dat daar ook gevierd???
    Geniet maar lekker daar en van jullie mooi huis, bedankt voor alle berichten en foto"s .
    Tot de volgende keer, heel veel groeten van de kleine belt. doeiiiiiii

• 29 Maart 2012 - 20:53

Kid En Tjally:

Wat een prachtig huis, geniet er maar van. Heb je daar ook weer van die geweldige mensen die alles voor je schoonmaken etc. Of heb je die privileges alleen in Bangla Desh? Het zal in Oman allemaal wel wat duurder zijn. Hier is alles goed, na een paar heerlijke zonnige dagen, wordt het komend weekend weer wat kouder. We hebben zaterdag weer onze beroemde BVR (Bazar/Veiling/Rommelmarkt) in de Veemarkthal dus dan moet het ook weer niet te mooi weer zijn anders komen de mensen niet. Maar inderdaad wel bijzonder dat het steeds heerlijk weer is en je altijd van alles buiten kunt organiseren. We blijven jullie volgen.
    Groetjes Kid en Tjally