Bezoek uit Lelystad - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Bezoek uit Lelystad - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Lelystad

Door: Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

19 November 2012 | Oman, Masqat

Vrijdag 8 november hebben wij ons bezoek van het vliegveld gehaald. In Nederland waren de temperaturen natuurlijk heel anders dan hier, maar ze waren er heel snel aan de warmte gewend. Het is een gegeven, dat warmte sneller went dan kou.
Wij hebben hier onze eerste bekeuring voor fout parkeren gekregen, maar omdat wij geen Arabisch kunnen lezen, is het voor ons abracadabra. Ons is verteld dat het 5 euro kost, we zien wel wat er gebeurd, het blijft een verassing.
We hebben al veel gedaan en rondgereisd. Bonne heeft 2 snipperdagen genomen en 17 november is een vrije dag “National Day” en de verjaardag van Qaboos, overal langs de wegen zijn lichtjes aangebracht, ook vieren de moslims het nieuwe jaar en leven nu in het “Hijiri” jaar 1434.
Het is erg jammer dat Oman de kwalificatie van het WK voetbal heeft verloren van Japan met 2-1. De Omani's waren er heilig van overtuigd dat ze het zouden winnen en omdat het nu koud is in Japan, hadden de slimme Omani’s de wedstrijd om half 3 in de middag gepland, dus bloedheet. We hebben ook een bezoek gebracht aan de Amouage parfum fabriek en deze was dus sinds februari totaal vernieuwd, dat gaat hier heel snel, met honderden werknemers staat er zo weer een nieuw gebouw. Met onze logees hebben we veel ondernomen, want ja als toerist wil je toch iets van het land zien. Met de boottocht hebben we veel dolfijnen van zeer nabij gezien, met ons vorige bezoek was er niet 1, dus dit was mazzel. Het weer is op dit moment heerlijk (omstreeks 30 graden), dus we hebben het zwembad en strand niet overgeslagen, dat heet relaxen. Het wordt vandaag voor hun een hele verandering, want het is 8! graden in Nederland. Janny heeft nog even de nagels laten manicuren en daarna vliegen ze weer richting Nederland. Het zal wel weer even wennen worden voor ons en vooral Alam zal het strijken missen en wij de gezelligheid.
Warme groetjes uit Muscat.

• 19 November 2012 - 13:12

Margolia Goud-vd Meulen.:

Nou ja, laten dat nou oude buren van ons zijn!! Jannie zie ik nog regelmatig op verjaardagen bij een andere buurvrouw. De zon zal haar goed gedaan hebben.

• 20 November 2012 - 04:38

Haydée Rodriguez:

Hallo Hilly, alweer een prachtig verslag van jou, je kan het altijd mooi verwoorden, en zo te lezen heeft jullie bezoek heel wat gezien in Oman, het beste en tot horens.