Examen - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Examen - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Examen

Door: Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

08 November 2012 | Oman, Masqat

Het stopcontact van de wasmachine stond in brand en dus geen elektrisch meer. De huisbaas gebeld en die kwam met een Bangla aanzetten die hij van de straat had geplukt. Nu hebben wij de afwasmachine op de wasmachine en die kon dat kleine mannetje natuurlijk niet tillen, dus heb ik even geholpen en zijn ogen vielen er bijna uit. Ook had ik een druppende kraan en vroeg of hij daar een nieuw leertje voor had, nee dus…… een hele nieuwe kraan met toebehoren. Ach ja, het mag wat kosten.
Wij hebben even een hapje gegeten in de oude haven, want het is altijd schitterend om te zien op wat voor manier de 3000 passagiers van het cruise schip gemobiliseerd worden. 10 Uur in de morgen komt het cruise schip aan en exact 18.00 uur vertrekt het weer. Dus deze toeristen moeten in 8 uur “heel” Oman bekijken. Er staan bussen klaar en elke bus heeft een nummer en de reisleider heeft dit nummer op een stokje, dat hij hoog boven zijn hoofd houdt en iedereen volgt hem gedwee Eerst richting moskee, dan de verschillende huisstijlen bekijken in de ambassadebuurt en als laatste worden ze “losgelaten”in de souks en iedereen moet om 17.30 uur weer bij de bus zijn om naar het schip te vertrekken. Met verhitte, rood aangelopen gezichten ploft iedereen weer in de bus.
Zondag heb ik mijn examen Engels gedaan en ook nog geslaagd. Deze keer was ik alleen omdat mijn klas in augustus examen heeft gedaan, maar toen zaten wij in Nederland. Het schriftelijk duurde een uur en daarna had ik tegenover 2 leraren het mondelinge gedeelte wat mij het felbegeerde papiertje opleverde.
Bye, Bye from the beautiful country of Oman.


  • 08 November 2012 - 13:25

    Tom:


    Nog niemand gereageerd, dan ik maar weer even in de pauze in Stone City.
    How do you do and how do you do your wife in Oman. Eindelijk heb je nu je diploma en het volgende
    stukje verwachten we allemaal dan ook in het engels.

    Leuk bootje op de foto lijkt me ook wel wat zuipt meer dan die van mi.


    Groeten Tom

  • 08 November 2012 - 15:05

    Pieta:

    Hallo Hilly en Bonne,

    Ik geniet van jouw verhalen en wil ook wel zo'n avontuurlijk leven!
    Maar ik weet niet of er veel te schilderen is in zo' n warm land en ik denk ook niet dat ze daar op mij zitten te wachten met mijn administratieve achtergrond.
    Hilly, als je later "gepensioneerd" bent en weer terug in Nederland kun je elke week wel een
    spreekbeurt houden bij de Vrouwen van Nu! Dan ga ik jou ook uitnodigen voor een avond.
    Hartelijk bedankt voor de orginele verjaardagskaart. Hoe is het mogelijk dat je daar nog aan denkt in zo'n ver land.Ik vind het klasse!

    Een hele fijne tijd daar in Oman en tot ziens.

    groetjes Pieta

  • 08 November 2012 - 17:24

    Henk Dijk:

    Hoi Hilly en Bonne,

    Mooi verhaal en van hartegefeliciteert zo zie je maar weer dat nooit uit geleerd bent.

    Groetjes Henk

  • 08 November 2012 - 19:27

    Hoi Bonne En Hilly:

    Zal wel mooi gezicht zijn, al die malle Pietjes. Voor mij een reden nooit een cruise te doen.
    Congratulations!!! Is dat goed gespeld zo?

    With kind regards Fo en Re

    Nb. Het koelt hier al weer lekker af. De ergste hitte hebben we weer gehad in kikkerkland.

  • 08 November 2012 - 20:02

    Gepke Kooistra Cnossen:


    hilly gefeliciteerd met je diploma
    wy genieten van jou reisverslagen en de foto s er by
    in sneek is alles goed ik heb het erg naar myn zin in sneek
    groet van gepke

  • 08 November 2012 - 21:36

    Titia:

    hoi,

    gefeliciteerd met je diploma engels.
    IK denk dat je dat nog te danken hebt aan de uitstekende lessen van meneer vd Ley op de ULO!!!!!!!!!!!!!!!

  • 09 November 2012 - 11:56

    Boukeline:

    lokwinske, wer in diploma der bij!

  • 10 November 2012 - 11:38

    Iefke:

    Gefeliciteerd met je diploma Engels Hilly, ik had trouwens niet anders verwacht!
    Het is genieten van de foto's en de verhalen.

    groetjes uit de Worp

  • 10 November 2012 - 15:18

    Corrie:

    Hoi Hilly en Bonne,

    Moai sasto al wer genietsje kinst fan dyn libben dêre.
    Fan herte lokwinske mei dyn diploma, dy kinst mar wer boppe dyn bêd hingje.
    Groetnis Meinte en Corrie.

  • 13 November 2012 - 09:37

    Sietie:

    gefeliciteerd1!!!!met je engels diploma.nu opje engels.maar nietje verhalen.want dan kan ik het niet volgen.ze zijn altijd prachtig!!!!of zit ik daar zelf op het teras.haha wij bij de open hard.lekker warm.!!!!!!!!gr sietie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilly-Bonne

Dit maal zijn wij zijn gaan werken voor een lokale aannemer in Oman. Bonne heeft er een baan gekregen als "Operartions Manager" en geeft leiding aan circa 600 mensen. Dit aantal is sterk afhankelijk van het aantal projecten dat onderhanden is. Het leiding geven gaat gelukkig door middel van tussenpersonen zoals site engineers, foreman enz. Als directe staf functioneren wij binnen een groep van 40 man/vrouw.

Actief sinds 25 Nov. 2008
Verslag gelezen: 727
Totaal aantal bezoekers 212543

Voorgaande reizen:

30 September 2008 - 14 September 2009

Bangladesh

21 December 2011 - 30 November -0001

Het Arabisch Schiereiland

Landen bezocht: