Boodschappen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Boodschappen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Boodschappen

Door: Bonne en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

17 December 2008 | Bangladesh, Dhaka

Gister was hier een Nationale vrije dag,26 jaar geleden is West-Pakistan bevrijd van Oost-Pakistan, met behulp van India en toen is de naam Bangladesh geworden.Alle bedrijven waren gesloten en Bonne heeft eerst thuis gewerkt en in de middag zijn we naar het centrum geweest voor kleine boodschappen(zoals koffiezetapparaat, heel belangrijk) dat gaat hier heel grappig.
Je staat in een winkeltje van 12 vierkante meter met 5 man personeel, dus je kan de kont niet keren en je leest je lijstje boodschappen op en als hij het niet heeft vliegt er een personeelslid op de riskja om het bij een ander te halen.
Op een gegeven moment was er een voor filterzakjes weg, een ander voor een vuurvaste schaal en nog een voor een brood, en dat ging met veel geschreeuw en geregel waar wij niets van verstonden.
Op de terugweg stonden we bij een kruispunt hardstikke vast, honderden auto's, riskja's en bussen.
Bleek dat de president voor zijn jaarlijkse gezondheid checkup naar het hier vlakbij gelegen ziekenhuis moest en dan worden alle wegen afgezet.
Je wilt het niet meemaken als dat (6 baans van 4 kanten) weer in beweging komt, het staat in no-time weer vast en daar sta jij tussen in je riskja', even de handen voor de ogen en het komt weer goed.
Teruggekomen staat er een muziekcorps voor de deur met een steeds terugkerend melodietje van 2 minuten, maar het is tenslotte een feestdag.
Gisteravond de nieuwste JamesBond film gezien(kost hier 80 eurocent, hoezo illegaal)
IK stop er eerst weer mee want ik moet op een atelier!!(schuurtje) even gordijnen uitzoeken en die maken ze terplekke, klaar terwijl u wacht en schitterend gemaakt.
Tot mails groetjes Bonne en Hilly

• 17 December 2008 - 20:29

Peter En Tietje:

leuk dat verhaaltje van jou ,vieren ze daar ook kerst ,wij hebben alles al weer verlicht heel gezellig allemaal.We wensen jullie een heel gezond en een mooie 2009 wij proosten op jullie doeiiiii xxxxxx

• 22 December 2008 - 14:57

Jolanda:

Hey luitjes,

Goh wat jammer dat ik gisteravond niet thuis was. Je klonk alsof je gewoon vlak bij was en dan te bedenken dat het zo ver weg is. Wat heerlijk om je verhalen te lezen je kunt je der amper een voorstelling van maken wat jullie allemaal beleven. Maar het moet wel 1 groot avontuur zijn.Je stuurt ze op pad voor 1 plant komen ze gewoon met 5 terug. Hahaha heerlijk. Hier gaat alles erg goed. we zijn erg gelukkig met z'n 3tjes. We verheugen ons echt op de feestdagen en kijken ook al een beetje vooruit. De zomervakantie is zelfs al geboekt. Wij wensen jullie vanuit het pitoreske neiwol fantastische feestdagen en geniet van alles om jullie heen. Liefs Herman Jolanda en Mark.