Ons huis - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu Ons huis - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

Ons huis

Door: Bonne en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

30 December 2008 | Bangladesh, Dhaka

Voor de dames even een paar foto's van ons appartement.
Vandaag de gordijnen gekregen en het is heel grappig dat die mannetjes op een hoge ladder moeten staan maar de kamers zijn ook extreem hoog.
De oppervlakte van het appartement is 300 vierkante meter! en heeft 7 airco's, dus ik denk dat we het deze zomer wel koel houden alle slaapkamers hebben wc en bad met allemaal een eigen boiler.
Er zitten tientallen knopjes aan de muur, voor de ventielatievinnen, dimmers, boilers en lichten, soms heb ik in 1 x de juiste knop.
De wasmachine bleef eerst met koud water draaien maar het blijkt dat in vele wasmachines geen verwarmingselement zit (dat is goedkoper wassen), dat is nu gemaakt, maar ik sta hier nergens meer van te kijken. De droger doet het nu ook, was ook een probleempje mee omdat je hier wisselend stroom hebt, vraag me niet hoe dat zit, maar elke week gaan er wel 2 gloeilampen kapot.
Bij de ingang van de flat zitten altijd 2 mannen (dag en nacht) voor bewaking en ook om je boodschappen e.d. naar boven te brengen in de lift.
Het zijn gezellige mannen en je leert ze nu wat kennen.

Het is hier gisteren nog aardig rustig verlopen, vanavond na de officiele uitslag om 20.00 uur was het nog een beetje roerig, maar we hebben het overleefd.
Gister nog even naar de Dutchclub geweest, even gegeten en een Nederlands stelletje uit Ede zijn nog even mee geweest voor een drankje.
Een heel gezellig oud en nieuw, wat wij doen krijgen jullie nog te horen,
tot mails Bonne en Hilly

• 30 December 2008 - 16:31

Trea:

en zo word het toch een beetje meer van jezelf
    leuk hoor

bij de weg wij hebben vandaag geschaatst op de ijsbaan hier in het dorp

Prettige jaarwisseling en een goed begin

• 30 December 2008 - 17:20

Peter En Tietje:

Het ziet er allemaal heel gezellig uit daar bij jullie ,het is net of Bonne op de bank zit in de B.W straat.Wij wensen jullie en gezellige oud en nieuw en wij drinken er een borrel op .Proost op 2009 .Doeiiiiii.

• 30 December 2008 - 18:25

Sita:

Nou ja zeg!! Toch iets héél anders dan dat ik voor ogen had...Maarre...ik ken ken wel....lijkt me wel wat om de strijk bij je te komen doen....!! Ik ben blij dat jullie de verkiezingen hebben overleefd...!! Het laatste wat ik eigenlijk van je las was de les groente...ik wilde nog zo graag een les in vlees...Hoe koop je dat daar?? Kompleet met kop en kont of net zo mooi als hier in stukjes gesnededen?? Vertel...of moet ik het gewoon zonder een lapje vlees ben in de tijd dat we daar bij jullie zijn? Is ook wel goed voor mij en hij....ben blij weer iets van je gehoord te hebben en hoop snel weer van je te horen flieber!!

• 30 December 2008 - 18:48

Douwe:

Hoi bonne en Hilly,

Tsjonge wat een luxe appartement.
    Zo te lezen en te zien bevalt het jullie daar wel.

Ze zijn hier al druk aan het schaatsen(elfstedentocht?).

Vanuit het ijskoude -8 Sneek wensen we jullie een hele prettige jaarwisseling.
    En al het goeds voor 2009.

Heel veel groetje en lief van ons.

Anneke Douwe en de Kinderen

• 30 December 2008 - 18:59

Klara:

Dag lieve B+H
    Het lijkt wel Dynasty.wat ziet het er mooi uit!Jullie boffen maar.Het is je van Harte gegund en wensen je alle goeds voor een gezond 2009.We zijn weer op Tersch,het vriest hier -7C.Vanmiddag heerlijk gewandeld over het strand bij Paal 8 en lekker chocomel met slagroom gedronken.Veel liefs

• 30 December 2008 - 19:06

Jannie:

Da's wél behelpen he? Zonder gekheid; ziet er prima uit... Weet je, dat we in Australië óók een aantal wasmachines hadden die met koud water werkten? Ik ben benieuwd naar de "bloeiende Plant" die je niet kende.. een foto misschien?"

• 31 December 2008 - 16:37

Henry Drent:

goedendag

wat is het daar mooi
    we wensen jullie daar een gelukkig nieuwjaar en een gezond en goed 2009
    en het hier koud het vriest en het is hier ook mistig

de groetjes van henry drent +
    familie

• 31 December 2008 - 22:36

Immie:

gezellig, hoor
    gelukkig nieuwjaar

• 01 Januari 2009 - 11:15

Douwe:

Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen van ons allemaal.

Er wordt overal in Friesland geschaatst.
    En het blijft voorlopig vriezen.
    Dus weet je het al weer he de elfstedentochtkoorts steekt weer de kop op brrrrrrrrr.
    Robin en Rick en een paar vrienden zijn gisteren vanaf 10 uur tot laat in de middag met Robin zijn verlengde Melkbus ( ruim een meter )in de weer geweest.
    Vlakbij de tunnel dus een herrie daar.

Ze hebben 6 kg carbid verstookt.
    En het wat gisteren behoorlijk koud.

Vorig jaar was het potdicht tijdens oud en nieuw (weet je nog).
    Dat zou dit keer weer gebeuren maar het was in Sneek kraakhelder.
    Hoorde van Hans de overbuurman dat het in Delfzijl potdicht was. Hij had gebelt met zijn schonemoeder.
    Verder alles goed hier.
    Groetjes The young ones.