PARKFESTIVAL - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu PARKFESTIVAL - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

PARKFESTIVAL

Door: Hilly en Bonne

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

05 Februari 2012 | Oman, Masqat

Elk jaar, de hele maand februari, is in Muscat in 2 grote parken, iedere avond zang, dans en diverse andere voorstellingen. Heel mooi opgezet, met duizenden (vaak flikkerende lichtjes). Kaartjes kopen is voor mannen en vrouwen gesplitst d.m.v. 2 kassa’s. Benieuwd naar wat de entreeprijs was,dit was het wel even schrikken, 40 eurocent! per persoon.
De mannenrij was heel erg lang, dus heb ik maar even kaartjes gekocht en was direct aan de beurt. Er staan op het park heel veel nieuwe modellen auto’s en alle jongens willen natuurlijk met zo’n dure, snelle auto op de foto. Iedere avond sluit het festijn om 20.30 uur met een groot vuurwerk. In ons toekomstige huis is een Pakistani aan het werk (in opdracht van de huisbaas) en de enige woorden die hij kent in het Engels zijn “yes madam” dus dat schiet lekker op. Hij moet de wasmachine e.d. aansluiten, maar natuurlijk beginnen ze hier met het belangrijkste, de buitendeuren van de entree waren roestig en van de huisbaas mochten we zelf een nieuwe kleur uitzoeken. Hier zijn al die deuren blauw, dus wij zeiden, doe ons maar oranje (gemakkelijk om je eigen huis terug te vinden en voor bezoek) je had zijn ogen moeten zien, maar warempel gister zat er oranje op de deuren. Dus het schiet op! Wij hopen vrijdag (hier zondag) over te gaan en dan hebben we (gaan we van uit) weer internet.
Ze kennen hier geen postbodes maar je moet een postbus openen en dat kan op het postkantoor en iedere grote supermarkt. Dat is voor ons natuurlijk niet praktisch en nu kunnen we gebruik maken van de postbus van het bedrijf waar Bonne werkt
En het adres is……….
Operations Manager
Bonne Stienstra
Durat Al Sahil Services and Trade L.L.C.
P.O. Box 1897
Azaiba, Postal code 130
Muscat
Sultanate of Oman.
Tot mails…

• 05 Februari 2012 - 09:19

Haydee Rodriguez:

Hallo Hilly en Bonne, wat een bedrag te betalen aan entree prijzen, maar het begint dus vroeg en sluit dus ook vroeg af, maar wel mooi, hoop dat jullie spoedig jullie appartment kunnen betrekken,
    je treft het met het weer daar, hier vriest het erg en je weet ik ben niet gek op kou.

Groetjes voor jou en Bonne liefs Haydée

• 05 Februari 2012 - 09:20

Titia Engberts :

Hoi daar ...jullie hebben een mooi appartement ,als alles uitgepakt is hoop dat je een foto van je kamer maakt !!
    Het is ook een gezellig stadje zo te zien aan de foto.s .
    Nou ze zijn hier volop aan het schaatsen op Damsterdiep ...héél gezellig allemaal !
    Maar wel koud !!
    Het is nu zondag ,we gaan strax ook even een wandeling maken op Damsterdiep ,de zon schijnt voolop ...dusssssssss gezond !
    groetjes van hier en tot mails xx

• 05 Februari 2012 - 09:23

Douwe En Anneke:

Hoi Alletwee,

Wat een lekker temperatuurtje bij jullie.
    Om jaloers op te worden.
    Wel leuk voor Bonne die auto,s bekijken.
    Heeft ie zijn Jaguar al uitgezocht ?.
    Hier vriest het dat het kraakt.
    Gisteren wat het min 23 graden in marknesse.
    Hoop dat het verhuizen bij jullie een beetje vlot gaat.
    Het zal wel helpen,waar moet ik zijn bij de oranje deur.
    Dat je vijf nepalese jongens erbij krijgt voor het inelkaarzetten van de meubelen is wel mooi.

Hier in friesland slaat de elfstedenkoorts al weer toe.
    Niet onder de vriezen hoor maar die hollanders op de tv hebben het er maar over.
    Ze komen al weer over de afsluitdijk om de elfstedentocht te rijden met de auto hoorde ik gisteren.
    Verder alles goed hier Robin is verhuist.
    Wel een beetje stiller in huize de Jong.
    Maarja zo gaan die dingen.

Groetjes uit Snits,

Douwe en Anneke en de Kids.

• 05 Februari 2012 - 13:57

Willem En Alie:

Bedankt voor je verslag,heel leuk wat een andere wereld daar he.en jullie huis komt pico bello voorelkaar met al die mooie mannen om je heen. Het is hier volop winter, misschien een elfsteden tocht??we hopen het natuurlijk daar komen jullie wel even voor terug he ??Met de andere familieleden is het ook goed, anneloes gaat staan, heel grappig. gr van ons en tot de volgende keer.doeiiiiii W en A .

• 05 Februari 2012 - 18:45

Ginette:

Leuk om al jullie verhalen te lezen! Ik print ze uit en laat ze vervolgens aan pa en ma lezen. Zijn ze ook helemaal op de hoogte. Veel plezier nog gewenst.
    Groetjes,
    Jurjan, Ginette, Eleonora en Sylvana

• 05 Februari 2012 - 19:25

Sita:

Ik zie het wel!! Het leven daar is 1 groot feest!! ;-)

En wat krijgen jullie een mooi plekkie!!! Je weet he? Wat van ver komt is het lekkerst!!!
    Komen jullie ook elfstedentochten?? hihihi
    Zijn jullie nog eerder hier dan ik daar!!!

• 06 Februari 2012 - 12:23

Randy Kuiper:

Hallo beste mensen, wat een prachtig land en mooie foto's hebben jullie al gemaakt. Het zal wel een hele belevenis zijn daar in Oman. Ik hoop dat jullie het er enorm naar je zin hebt. Geniet er van! en
    Pas goed op jullie zelf!

Groetjes Randy

• 06 Februari 2012 - 17:40

RIA:

Mooi hoor lekker weertje maar hier is ook heel wat schaats koorts ook mooi en toneel was ook prachtig witte wieven op drift en gezellig na die tijd verder loopt alles op rolletjes in naiwole groetjes aan bonne en tot schrijvers weer doei doei o ja ze schaatsen hier al op diep dus zo ver al