“HERFST”VAKANTIE - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu “HERFST”VAKANTIE - Reisverslag uit Masqat, Oman van Hilly-Bonne Stienstra - WaarBenJij.nu

“HERFST”VAKANTIE

Door: Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly-Bonne

02 November 2012 | Oman, Masqat

Afgelopen week heeft mijn nicht (die nu) in Bangladesh woont, met haar 2 kinderen een week vakantie gevierd in Oman. Voor de kinderen is strand natuurlijk heerlijk, wanneer je in de grote (te) drukke stad Dhaka woont. Vanuit het zwembad van het hotel waar we lid van zijn, kun je direct in zee, dus het is 2 in 1. Timo en Bente zijn echte “waterratten” en genieten dus met volle teugen. We zijn naar de bergen geweest en daar is de temperatuur altijd 10 graden koeler en op de terugweg hadden we een regenbui. Alle automobilisten doen de alarmlichten aan en gaan langzamer rijden. Ja, een regenbui is toch wel heel eng! Ook hebben we een pretpark onveilig gemaakt. Het pretpark is gelegen aan een groot park, waar de Omani’s met groepjes (vaak familie) op een kleedje zitten en allemaal bakken met eten meenemen. We hebben hoofdzakelijk buiten de deur gegeten en de kinderen lusten bijna alles, dat is ideaal omdat het hier niet typisch Nederlands eten is. Ook hebben we een museum bezocht over de kleding in Oman en buiten het museum is een maquette van een dorp in Oman. Het kwam ook mooi uit dat in de haven het eerste cruiseschip aangekomen was (dat seizoen begint 1 november) en dat is leuk om even te zien. Maar een weekje is natuurlijk te kort om alles van Oman te zien, maar je krijgt toch een indruk van het land.
Tot mails vanuit Oman.

• 02 November 2012 - 10:23

Suzanne Heezen:

Dat ziet er gezellig uit met jullie familie! Mooie plaatjes.
    Zie me straks al aan de Corniche en aan de haven zitten.
    Groet,
    Suzanne

• 02 November 2012 - 14:30

Ria R:

Wat leuk om om de familie even weer te zien.Bente is wel een stuk fotogenieker geworden dan in Bangladesh(of had dat met leeftijd te maken) Timo zit nog steeds vol grapjes.(ketchup) Fijn dat ze zo hebben genoten.
    Jullie ook nog een fijne tijd gewenst en hartelijke groeten aan alle bekenden!

Ria

• 03 November 2012 - 17:59

Annie Kuijpers:

Hallo
    Nou dat zoekplaatje viel wel een beetje mee,meende toch jouw te herkennen Hilly ha ha.Wel gezellig dat er familie op bezoek komt,altijd genieten.
    Wij met vele Sneekers en liefhebbers naar t afscheidsfeest van De Blauhuster dakkapel vanavond,dat zal ook gezellig worden denk ik.
    Nou Hilly en Bonne groeten uit een nat Sneek
    Henk en Annie

• 07 November 2012 - 16:08

Klaasje:

Bonne en Hilly,

Wat een felicitaties, gisteren een ingesproken bericht en vandaag een kaartje,
    bedankt.

Groet Klaasje